Lukoil, cea de-a doua companie petroliera ca marime din Rusia, a anuntat o crestere cu 2% a profitului net in al treilea trimestru, putin peste estimarile analistilor, insa nu a reusit sa tina pasul in ceea ce priveste cresterea vanzarilor.
Lukoil, in cadrul careia compania americana Conoco Phillips detine un pachet de 20%, a anuntat ca profitul net s-a ridicat la 2,48 miliarde dolari, fata de 2,43 miliarde dolari in aceeasi perioada a anului trecut. Analistii chestionati de Reuters estimau ca profitul va ramane la acelasi nivel.

"Performanta noastra a fost influentata de cresterea pretului petrolului pe piata internationala si a costurilor produselor rafinate, de majorarea costurilor de operare si a tarifelor de transport", arata un comunicat emis de companie.

Lukoil a mai anuntat ca efectele negative au fost in mare parte amortizate de cresterea productiei de petrol si de produse rafinate.

Veniturile totale ale Lukoil, calculate conform standardelor US Generally Accepted Accounting Standards (GAAP), au crescut in al treilea trimestru la 21,42 miliarde dolari, de la 18,38 miliarde dolari in aceeasi perioada din 2006, putin peste estimarile analistilor, de 21,40 miliarde dolari.

Castigurile companiei inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare (EBITDA) au crescut de la 3,71 miliarde dolari, in al treilea trimestru al anului trecut, la 4,02 miliarde dolari in aceeasi perioada a acestui an, depasind estimarile medii de 3,96 miliarde dolari.

Analistii considera ca aceste rezultate sunt in linie cu estimarile si ca vor duce la o apreciere usoara a actiunilor.

"Rezultatele sunt bune, insa depasesc cu putin estimarile medii, astfel ca aceste cifre nu vor entuziasma, dar nici nu vor dezamagi investitorii", a declarat un analist din cadrul ING, Igor Kurinnyy.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri