Operatorul hotelier, care gestioneaza hoteluri sub marcile Marriott, Courtyard, Ritz-Carlton si Fairfield Inn, a aratat ca profitul net din trimestrul al patrulea 2007 a scazut pana la 176 milioane dolari, adica 46 centi/actiune, comparativ cu 220 milioane dolari, respectiv 52 centi/actiune, ce reprezinta castigurile avute in perioada echivalenta din 2006.

Cu excluderea pierderilor din afacerea cu combustibili a Marriott, care a fost inchisa in trimestrul al patrulea, compania a avut castiguri de 62 centi/actiune din operatiunile permanente, in crestere fata de cele de 52 centi/actiune din aceeasi perioada a anului trecut, in conformitate cu asteptarile analistilor, potrivit Reuters Estimates.

Veniturile companiei, care in mod obisnuit gestioneaza hoteluri, in loc sa le detina, au crescut cu 8% pana la 4,1 miliarde dolari, sustinute de ratele mai mari pentru camere.

Veniturile comparabile pentru o camera disponibila ale companiei de pe pietele internationale, "revpar", un indicator al activitatii hoteliere ce descrie ratele si gradul de ocupare, a urcat cu 9,2%, in timp ce veniturile din management si afaceri au inregistrat o crestere de 19%.

Citeste si:

Incetinirea cresterii economice americane ameninta sa accelereze o micsorare a activitatii hoteliere, candva prospere, in contextul in care apar probleme la nivel de furnizare.

Astfel, Marriott si-a revizuit in scadere estimarile pentru castigurile din 2008, pana la un culoar cuprins intre 2 dolari si 2,10 dolari/actiune, comparativ cu estimarile din octombrie, intre 2,10 si 2,25 dolari/actiune.

Cotatia actiunilor Marriott, care a scazut cu aproape o treime de la nivelul record al ultimilor 13 ani, de 52 dolari/actiune din aprilie 2007, a ajuns miercuri la 34,90 dolari/actiune.