P&G a dezvaluit investitorilor sai ca este nevoie de masuri concrete pentru a creste productivitatea companiei - de 76,5 miliarde de dolari (51,5 miliarde euro). Astfel, s-a ajuns la concluzia ca o solutie pretabila o constituie restructurarea de personal, prin renuntarea la cel mult 50% din managerii existenti in alte tari si reducerea cu pana la 15% a nivelului de manageri generali, dupa cum afirma cei de la Brand Republic.

Conducerea P&G a confirmat acest lucru. Totodata, s-a nuantat faptul ca firma va continua sa investeasca in afacerile sale care cunosc o crestere rapida si spectaculoasa, numind 41 de branduri cu vanzari mai mari de 500 de milioane de dolari (337 milioane euro), cum sunt Swiffer si Tide, in timp ce companiile care au productivitatea scazuta nu vor mai prezenta interes pentru cei de la Procter & Gamble.

Compania intentioneaza sa imparta cele 250 de branduri cu o crestere scazuta a vanzarilor in trei categorii, pe care sa le numeasca: “viitoare staruri” - sunt cele care au potential in ceea ce priveste cresterea vanzarilor, “bijuterii locale” - constituie branduri puternice doar in anumite tari si “sub-performerii” - care vor fi scosi de pe piata.

Citeste si:

Producator al unor branduri importante la nivel global, precum Gillette, Tide, Olay si Pantene, P&G a declarat ca a avut un sprijin semnificativ din partea marketingului pentru produsele sale, cheltuind 10 miliarde de dolari (6,74 milioane euro) pe marketingul consumatorilor si inca 10 miliarde de dolari cu retailerii, pentru a mari nivelul vanzarilor.

Procter & Gamble doreste sa isi accelereze profitul annual cu o crestere intre 7 si 8% in urmatorii cinci ani, dupa ce se incheie procesul de intregrare a Gillette, care a fost cumparat pe 57 de miliarde de dolari (38 miliarde euro) in 2005.