In cadrul ofertei, Air France-KLM a oferit o actiune a grupului in schimbul a 160 actiuni Alitalia, evaluand compania italiana la doar 138 milioane euro, cu o reducere de 81% fata de pretul actual al actiunilor.
Analistii estimau ca Air France-KLM va oferi o actiune pentru 70 de actiuni Alitalia, valoare companiei ridicandu-se astfel la 317 milioane euro.

Alitalia, companie controlata de stat, vrea o preluare cat mai rapida de grupul franco-olandez, inainte de epuizarea rezervelor de lichiditate.

Consiliul de administratie al Alitalia a hotarat in unanimitate sa "accepte oferta AirFrance-KLM, si sa incheie acest acord", a anuntat Alitalia unei intruniri care a inceput sambata dimineata si s-a incheiat duminica. De asemenea, Air France-KLM a salutat decizia companiei italiene in cadrul unui comunicat.

Acordul evalueaza o actiune a grupului italian la mai putin de 10 eurocenti, cu mult sub valoarea actuala, in contextul in care cotatia actiunilor Alitalia era vineri de 0,52 euro. In urma cu trei luni, la inceputul negocierilor dintre cele doua companii, presa a afirmat, fara ca grupul franco-olandez sa confirme, o oferta de a cumpara Alitalia cu 35 eurocenti/actiune. Cotalia actiunilor Alitalia, aflata intr-o criza financiara, a scazut cu mult in ultimele luni.

Numarul disponibilizarilor din cadrul companiei italiene a atins cifra de 1.600, din aproximativ 11.000 de angajati, mai arata comunicatul Alitalia. Air France-KLM nu a facut niciun comentariu in legatura cu locurile de munca.

Citeste si:

Air France-KLM a propus, de asemenea, sa achizitioneze obligatiunile convertibile in actiuni Alitalia, emise de compania italiana la o valoare actuala de piata de 0,3145 euro/obligatiune,care insumeaza 608 milioane euro.

Air France-KLM a anuntat ca va efectua o majorare de capital de 1 miliard euro la incheirera acordului, oferta ce va fi deshisa tuturor actionarilor Alitalia. Majorarea de capital va ajuta in principal la relansarea comerciala a companiei italiene.

Consiliul de administratie al Alitalia a aprobat, de asemenea, un nou plan pe trei ani pentru perioada 2008-2010, ce prevede o perioada de restructurare si redresare, urmata de o perioada de relansare si dezvoltare, incepand din 2010, prin reinnoirea flotei.

Noua Alitalia "isi va mentine identitatea italiana, marca si logo-ul" si va continua "sa aiba un rol autonom fata de Air France KLM", mai arata comunicatul Alitalia.