Metro, un barometru al celei mai mari economii din Europa, a anuntat ca vanzarile au crescut in 2008 cu 5,9%, la 68 miliarde euro, in urcare cu 6,1% inainte de calcularea efectelor valutare. Cifra s-a situat sub estimarea medie realizata de analisti in cadrul unui sondaj Reuters, de 68,28 miliarde euro.

Grupul si-a atins aproape obiectivul de crestere a vanzarilor cu peste 6% si a anuntat ca nivelul castigurilor inainte de taxe si impozite (EBIT) ar putea fi in rand cu nivelul de crestere a vanzarilor, la limita inferioara a intervalului estimat, de 6-8%.

"2008 a fost un am problematic pentru industria de retail", a declarat intr-un comunicat directorul executiv al Metro, Eckhard Cordes, dupa cum informeaza NewsIn.

Citeste si:

Mediul economic "a continuat sa se deterioreze drastic" in al patrulea trimestru, iar evolutia afacerilor Metro, in special in afara Germaniei, a incetinit, a adaugat Cordes.

Wal-Mart, cel mai mare retailer din lume, a redus saptamana trecuta estimarile de profit pentru al patrulea trimestru, in contextul in care clientii americani si-au diminuat cheltuielile pe fondul cresterii somajului si temerilor de recesiune.

In Germania, aflata deja in recesiune, rata somajului a avansat in decembrie pentru prima data din februarie 2006 si numarul somerilor ar putea creste in acest an cu circa 1 milion, la 4 milioane, potrivit sefului biroului federal al muncii.