Profitul operational (EBIT) a scazut cu 16,8%, la 2,77 miliade euro, nivel mult sub estimarile analistilor, de 3,27 miliarde euro.

"Anul trecut, mediul a fost marcat de o inflatie alimentara si o incetinire importanta in al doilea semestru", se arata intr-un comunicat al grupului.

Cel de-al doilea lant de magazine din lume a anuntat ca va cheltui 600 mil. euro pentru cresterea competitivitatii si va reduce costurile cu 500 mil. euro, pentru a sustine vanzarile.

Cheltuielile totale pentru investitii au fost plafonate la 2,5 miliarde de euro si vor fi facute cu "disciplina" si cu o mai mare selectivitate.

"Intr-un mediu ce ramane dificil,
privilegiem relansarea dinamicii comerciale, insa in acelasi timp vrem sa ne imbunatatim functionarea si sa ne reducem costurile", a declarat directorul general al Carrefour, Lars Olofsson.

Carrefour vrea sa isi intareasca pozitia in Franta, de unde provine aproape 40% din cifra de afaceri, si in Europa, "printr-o concentrare a eforturilor de dezvoltare" pe pietele cu cel mai mare potential de crestere.

Carrefour are aproximativ 490.000 de angajati in peste 15.000 de magazine din 30 de tari.

Carrefour Romania a inregistrat in 2008 cea mai mare crestere a vanzarilor anuale la nivel mondial, de 51,8% la un curs de schimb constant, vanzarile urcand puternic si in trimestrul al patrulea, perioada in care criza a inceput sa se adanceasca si a afectat cererea consumatorilor.

Casele de marcat din Romania au batut de 213 mld. lei in 2008

Casele de marcat din Romania au batut de 213 mld. lei in 2008

Casele de marcat din Romania au batut de 213 mld. lei in 2008