Piata de retail din Romania a inregistrat, anul trecut, o crestere cu 22,6% in 2008, comparativ cu anul precedent, conform datelor furnizate de compania poloneza de cercetare si consultanta PMR Publications.
Potrivit studiului companiei poloneze PMR, in Romania, piata retailerilor, impreuna cu vanzarile de masini si combustibil, este estimata la aproximativ 219 miliarde de lei in 2008, in crestere fata de valoarea de 178,65 miliarde de lei inregistrata in 2007.

De asemenea, in studiu se mai precizeaza ca printre primele 10 companii, din punct de vedere al vanzarilor, se afla numai doua firme romanesti, si anume Altex si Ambient, restul fiind companii internationale.

Conform datelor furnizate de compania de cercetare PMR Publications, piata de retail se mentine intr-un trend ascendent, dupa ce si in anul 2007 s-a inregistrat o cresetere cu 34% fata de anul precedent.

"Retailerii straini au inceput sa opereze in Romania din 1990, iar pana la finalul anului 2006 existau deja 12 grupuri internationale de retail care operau in tara. In 2008, segmentul cel mai activ din punctul de vedere al noilor inztrati pe piata a fost cel al articolelor de incaltaminte si imbracaminte, cu o cresetere de la 700, 000 de metri patrati la 1.4 milioane de metri patrati", se mai arata in studiul companiei.

Potrivit estimarilor companiei de cercetare, in 2009, toate segmentele majore din piata de retail vor creste, in ciuda tendintei de reducere cheltuielilor consumatorilor in sitatie de criza economica.

Specialistii care au realizat studiul estimeaza ca piata de retail va creste in 2009 cu aproximativ 13 procente, pana la o valoare de 253 miliarde de lei.

Acestia mai spun ca, in prezent, piata retailerilor din Romania este controlata de afacerile locale mici, in timp ce retailul modern este dominat de companii straine.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri