Piata bunurilor de folosinta indelungata din Romania a inregistrat anul trecut o crestere de 13% fata de 2014, la 2,3 miliarde euro, dupa ce ultimul trimestru a consemnat un avans de 18,3%, la 863 milioane euro, sustinut de telecomunicatii, electrocasnice mari si mici, potrivit unui studiu GfK.

Pe primul loc s-au situat anul trecut telecomunicatiile, cu vanzari de 718 milioane euro (+23,6%), urmate de industria IT - 477 milioane euro (+3,2%), elctrocasnice mari - 473 milioane euro (+16,9%), electronice - 386 milioane euro (+8%), electrocasnice mici - 147 milioane euro (+13,1%), consumabile si echipamente de birou - 62 milioane euro (+3%) si de foto, pe ultimul loc, cu vanzari de 27 milioane euro, in scadere cu 12,4%, conform Mediafax.

In ultimul trimestru, aproape toate sectoarele au contribuit la avansul de 18% inregistrat, respectiv sectorul telecom a avut o crestere de aproape 33%) electrocasnicele mari - 23%, electrocasnicele mici - 21%, electronicele - aproape 13%, imprimantele, multifunctionalele si consumabilele - 8% si IT - 4%. Singurul segment care a consemnat o scadere a fost cel de foto, cu un minus de 6,7%, indica studiul GfK Temax.

Vanzarile din telecom au crescut cu 33%, la 263 milioane euro, sustinute de piata de telefoane inteligente, in principal datorita dispozitivelor performante. Produsele premium au castigat teren, in timp ce segmentele mediu si entry au ramas stabile. Accesoriile pentru telefoane mobile, in mod specific castile, au raportat o crestere a cererii.

Electrocasnicele mari au consemnat vanzari de 171 milioane euro, in urcare cu 23%. Alaturi de principalele sectoare ale pietei, frigidere si masini de spalat, congelatoarele au reprezentat un motor de crestere, in special in ultima luna din an, iar campaniile de Black Friday din 2015 au adus vanzari mai mari pentru toate categoriile, odata cu eroziunile de pret.

Vanzarile de electrocasnice mici au insumat 54 milioane euro, fiind mai mari cu 20,8% decat in perioada similara din 2014.

"Cu o singura exceptie, toate categoriile au urmat un trend pozitiv, sase dintre ele avand rate de crestere mai mari de 20%. Aparatele de ras si de epilat au reprezentat categoria cu cea mai buna performanta. Vanzarile au fost stimulate de produse premium, precum aparatele de indepartat parul cu lumina pulsata (IPL) dar si de indepartat parul pentru barbati", se arata intr-un comunicat al companiei de cercetare de piata GfK.

Electronicele au raportat o rata de crestere de 13% in ultimul trimestru, la 172 milioane euro, sustinuta de vanzarile de televizoare, care s-au apreciat atat in volum, cat si in valoare.

Piata de IT si-a revenit dupa evolutia din trimestrul anterior trecut, cu vanzari de 172 milioane euro, mai mari cu 4% fata de ultimele trei luni din 2014. Tabletele au continuat trendul negativ, cu scaderi de doua cifre in valoare. Cererea pentru calculatoarele portabile a crescut, in special pentru produsele cu procesoare performante si placa grafica dedicata. Desktop-urile, monitoarele, dar si categoria de mouse-uri si tastaturi au inregistrat cresteri ale vanzarilor in ultimul trimestru al anului trecut.

Segmentul de imprimante, multifunctionale si consumabile a consemnat o crestere cu 8%, la 20 milioane euro, cea mai mare contributie provenind din categoria multifunctionalelor, care au inregistrat rate de crestere de doua cifre, atat pentru echipamentele cu cerneala, cat si pentru cele cu laser. Tonerele au pastrat trendul descendent, contribuind negativ la evolutia pietei de consumabile.

In general, anul trecut, cererea pentru echipamentele hardware a crescut in timp ce consumabilele, in special tonerele, au scazut.

Piata foto din Romania a inregistrat vanzari de 11 milioane euro in ultimul trimestru, cu o scadere de aproape 7%.
GfK Temax este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pietele bunurilor de folosinta indelungata.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri