General Motors Corp. si Chrysler LLC trebuie sa isi revizuiasca planurile de iesire din criza si sa faca mai multe concesii, pentru a justifica banii primiti de la contribuabili, iar falimentul ar putea fi ultima lor sansa, a spus un consilier al administratiei Obama.
Chrysler va primi un ajutor de 6 miliarde dolari numai daca incheie un parteneriat cu constructorul italian Fiat SpA in 30 de zile, a declarat consilierul, care a oferit declaratii reporterilor, dar a refuzat sa fie numit, inainte ca Obama sa prezinte decizia. In cazul in care nu incheie un acord cu Fiat, Chrysler nu va mai primi ajutor de la guvernul american pentru ca nu este o companie viabila pe cont propriu, potrivit administratiei.

Chrysler evalueaza acordul de schimb de tehnologie propus grupului Fiat la 8-10 miliarde dolari. Presupunand ca acordul dintre cele doua companii este aprobat, Fiat va produce primul model impreuna cu Chrysler in 2011, a declarat directorul executiv al Fiat, Sergio Marchionne.

General Motors a cerut ajutor suplimentar de 16,6 miliarde dolari, dupa ce a primit 13,4 miliarde dolari din luna decembrie. Chrysler a mai cerut 5 miliarde dolari, dupa ce a primit 4 miliarde dolari. Ambele trebuiau sa dea dovada de progrese pana la sfarsitul acestei luni.

Niciuna dintre companii nu a respectat cerintele, a spus oficialul administratiei. Planurile de ajutor inaintate guvernului pe 17 februarie nu justifica acordarea de asistenta suplimentara, a concluzionat administratia. Planul General Motors de a reduce nivelul creditelor negarantate cu doua treimi nu a fost suficient, iar datoriile Chrysler au fost cu mult peste limita pe care o poate suporta grupul, a spus oficialul.

Planul General Motors nu ar avea succes nici macat intr-un mediu economic mai bun, a precizat administratia. Noua strategie dorita de administratie ar trebui sa se concentreze pe un profit sustenabil si pe schimbari majore ale marcilor, fortei de munca si retelelor de retail.

General Motors, care va primi in continuare ajutor guvernamental pe o perioada de 60 zile, pentru derularea unui nou plan de salvare, va avea o mai mare indrumare din partea Trezoreriei si a consilierilor externi.

Planul Chrysler face presupuneri nerealiste si exagerat de optimiste, iar compania trebuie sa obtina mai multe concesii din partea sindicatului United Auto Workers decat sunt mentionate in plan si trebuie sa reduca datoriile negarantate, au mai aratat oficialii americani.

Declaratiile privind cele doua mari companii americane vin in conditiile in care directorul general al General Motors, Rick Wagoner, a demisionat duminica, in contextul presiunilor exercitate de administratia Obama.

”Administratia Obama a cerut explicit domnului Wagoner sa demisioneze”, a spus un inalt oficial de la Casa Alba, care a subliniat ca seful GM a acceptat.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri