Prinsi intre ciocan si nicovala, furnizorii de componente auto se simt nevoiti sa creasca pretul produselor, intrucat nu mai pot tine pasul cu piata materiilor prime din ce in ce mai scumpe.

Acest demers nu este vazut cu ochi buni de producatorii de automobile, principalii clienti ai furnizorilor de piese, care vor ca tot ce inseamna cost de productie sa fie scazut drastic.

La Frankfurt Motor Show, au inceput sa se auda voci care nu dau deloc vesti bune.

Presedintele companiei Valeo, cel mai important producator de piese auto listat la bursa, s-a desemnat purtator de cuvant al industriei de componente, iar mesajul catre marile grupuri este clar: "Nu va mai subventionam piesele, ca sa scoateti voi profit."

Novelis, un important producator de aluminiu propune clientilor sa vina cu propriile materii prime (daca la gasesc mai ieftine) sau sa plateasca un comision pentru ca Novelis sa le repereze pe cele mai ieftine.

Michelin continua sa scumpeasca produsele, in acord cu scumpirea cauciucului, iar concurentul Continental pune presiuni mari asupra producatorilor insertiilor din otel, pe care i-a amenintat ca ii va scoate din "lantul trofic" si se va duce in China dupa materiale.

Robert Bosch GmbH s-a plans de asemnea de situatia economica actuala, insa considera ca profitul nu ii va fi afectat decat in mica masura pe termen lung.

Pana la urma are de pierdut tot clientul, pentru ca razboiul furnizori-producatori se poate incheia cu o singura victima: cel care plateste o masina noua in showroom. Fie ca ajunge sa cumpere o masina mai scumpa sau una mai ieftina, dar cu fiabilitate redusa (costurile de fabricatie sunt direct proportionale cu calitatea), clientul va fi garantat lipsit de aparare in fata celor doua tabere.