In cadrul ofertei revizuite, RHJ va injecta 300 milioane euro, in loc de 275 milioane euro, a declarat Arnaud Denis, purtator de cuvant RHJ. Oferta prevede garantii pentru credite in valoare de 3,2 miliarde euro, in scadere fata de cerintele anterioare, de 3,8 miliarde euro, rambursarea fiind planificata pentru 2013, cu un an mai devreme decat prevedea oferta initiala.

Guvernul german, care a oferit credite pe termen scurt in valoare de 1,5 miliarde euro pentru a asigura supravietuirea Opel, face presiuni asupra grupului GM pentru a accepta oferta inaintata de furnizorul canadian de piese auto Magna International Inc. Germania a anuntat ca va acorda garantii de 4,5 miliarde euro in cadrul ofertei inaintate de Magna.

Oferta revizuita a RHJ nu va afecta viitoarele investitii in cadrul Opel, a precizat Denis, care a adaugat ca noii termeni confera ofertei o "structura optima", potrivit NewsIn.

Consilierii grupului GM, al carui consiliu nu a reusit luna trecuta sa aleaga una dintre ofertele primite pentru Opel, au recomandat ca directorii sa ia in calcul solicitatea unor ajutoare din partea altor guverne europene, pentru a putea pastra divizia, a declarat o sursa avizata. Conducerea ia in calcul toate posibilitatile, inclusiv pastrarea Opel, au declarat luna trecuta unele surse apropiate discutiilor.

"GM face tot posibilul sa-si pastreze subsidiarele straine", a declarat John Casesa, partener in cadrul firmei de consultanta auto Casesa Shapiro Group LLC, adaugand ca viitorul Opel ar putea depinde de relatiile diplomatice dintre Statele Unite si Germania.

Ministrul german al economiei, Karl-Theodor zu Guttenberg, a spus ca negocierile cu GM nu prevedeau un plan de restructurare pentru Opel care sa indice ramanerea grupului sub controlul constructorului american.

Germania incearca de cateva luni sa asigure supravietuirea Opel si considera ca aceasta ar putea fi cel mai bine garantata printr-o preluare de catre Magna, fiind gata sa ofere ajutoare publice de miliarde de euro in acest scop.

Magna, care beneficiaza de sprijinul bancii rusesti Sberbank, vrea ca Opel sa patrunda agresiv pe piata din Rusia, in timp ce RHJ vrea sa reduca productia, pentru a aduce Opel pe profit, si ar putea vinde divizia inapoi catre GM.