Cazul, inaintat Tribunalului pentru Faliment din New York, este cel mai mare din istoria industriei de automobile a Statelor Unite si ar putea avea un impact semnificativ asupra acesteia. Diviziile din strainatate ale companiei nu sunt incluse insa in cerere. Compania, cu sediul in localitatea Troy, Michigan, s-a confruntat cu probleme din momentul separarii de compania mama, General Motors, in 1999. In prima jumatate a anului curent, pierderile consemnate de Delphi s-au ridicat la 741 de milioane de dolari. Compania a incercat sa obtina finantare din partea General Motors si sa ajunga la un acord cu sindicatul United Auto Workers (UAW) pentru reducerea drastica a salariilor si a beneficiilor sociale, in scopul restructurarii operatiunilor neprofitabile din Statele Unite. Capitolul 11 din Legea falimentului permite diminuarea salariilor, a beneficiilor precum si reducerea fortei de munca in scopul reorganizarii fara sa fie necesar si acordul sindicatului. "Vom analiza in profunzime fiecare aspect al afacerii", a declarat directorul executiv al companiei Delphi, Steve Miller. Delphi, care produce aproape toate componentele unui automobil, are 185.000 de angajati in intreaga lume, dintre care 50.600 in Statele Unite. Un numar de 25.200 din angajatii americani sunt reprezentati de sindicatul UAW. Miller a mai spus ca Delphi a propus ca salariile angajatilor sa fie reduse la mai putin de jumatate, la 10 sau 12 dolari pe ora.

Delphi dispunea, la 31 august, de active listate de 17,1 miliarde de dolari, si avea datorii in valoare totala de 22,17 miliarde de dolari.

In 2004, compania a obtinut venituri de 28,6 miliarde de dolari, care au inclus 12,7 miliarde de dolari din partea General Motors, in America de Nord.