Profitul net a scazut in trimestrul ce s-a incheiat pe 30 septembrie la 72 milioane euro, sau 22 centi/actiune, de la 183 milioane euro, sau 39 centi/actiune, in aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat compania. Analistii estimau, in medie, un profit trimestrial de 89 milioane euro, potrivit unui sondaj Bloomberg.

Veniturile au scazut cu 4,6%, la 15,6 miliarde euro.

Vanzarile cu amanuntul din Germania, sursa a circa 40% din veniturile Metro, au scazut pentru a doua luna consecutiv in septembrie, dupa ce companiile au redus programul de lucru, consumatorii dispunand de mai putini bani pentru cheltuieli.

Castigurile grupului german, care s-a extins puternic in Europa de Est, inclusiv in Romania, au fost afectate si de deprecierea unor monede din aceasta regiune, mai ales a rublei rusesti si a zlotului polonez, potrivit NewsIn.

Thomas Rosenke, analist in cadrul WestLB, considera ca afacerile Metro dion Germania isi vor mentine persepctiva sumbra in viitorul apropiat si ca mediul de afaceri din Europa de Est va ramane, de asemenea, dificil.

Metro, ce nu a oferit estimari pentru acest an, din cauza crizei economice, a precizat ca mediul de afaceri nu se va ameliora "semnificativ" in acest trimestru. Metro si-a mentinut perspectivele pe termen mediu, ce presupun o crestere a profitului operational cu peste 8% si a veniturilor cu cel putin 6%.

Divizia de electronice Media Markt/Saturn a inregistrat un profit trimestrial inainte de taxe si impozite in scadere cu 2,1%, la 114 milioane euro, in cadrul, iar divizia de hypermarketuri Real si-a redus pierderile. Profitul operational din cadrul diviziei Cash & Carry, cea mai mare din punctul de vedere al vanzarilor, a scazut de la 194 milioane euro la 171 milioane euro.

Vanzarile au scazut cu 1,8% in Germania si cu 6,3% in afara tarii. Vanzarile din Europa de Est au scazut cu peste 15% in euro, desi veniturile calculate in valuta locala au crescut cu 0,7%.