“Am avut un an 2009 cu adevarat bun, insa agenda de business s-a modificat putin, in sensul ca ne-am concentrat mai mult pe costuri decat pe furnizarea de produse noi in piata”, a spus Rasmussen (foto) pentru publicatia Berlingske Nyhedsmagasin.

Aceasta declaratie vine inaintea publicarii rezultatelor financiare ale Carlsberg, pe 23 februarie.

Pe de alta parte, o crestere de 200% a taxelor pentru producatorii de bere active pe piata ruseasca incepand cu 1 ianuarie 2010 reprezinta o noua provocare pentru Carlberg, a patra companie ca importanta din lume si liderul industriei din Rusia.

“Pe termen scurt, marirea taxelor va avea un impact negative. Piata va fi afectata de aceasta marire uriasa a taxelor impusa fara a se tine cont de strategiile noastre de pret. Intreaga industrie ruseasca de bere va scadea in 2010 in volum, mai mult decat era estimat”, afirma oficialul Carlsberg.

Fara a detalia modul in care compania va face fata cresterilor de taxe, Rasmussen a subliniat ca marirea preturilor la produsele companiei nu va putea fi evitata.

“Insa datorita operatiunilor noastre solide, a brandurilor pe care le avem in portofoliu, cred ca putem castiga cota de piata si in perioade dificile”, adauga CEO-ul Carlsberg.

Profitul operational al Carlsberg a atins 3,3 miliarde coroane daneze (443 milioane euro) in perioada iulie-septembrie 2009, fata de 3,05 miliarde coroane in aceeasi perioada a anului trecut.