Grupul petrolier BP a afisat un profit net de 4,3 miliarde dolari pentru al patrulea trimestru din 2009, sustinut de cresterea productiei de petrol si de gaze naturale, dar si de scumpirea titeiului, relateaza Wall Street Journal (WSJ).
In ultimul trimestru din 2008, grupul petrolier inregistrase o pierdere de 3,34 miliarde dolari, conform NewsIn.

Veniturile totale au crescut in ultimele trei luni ale anului trecut cu 21%, la 73,64 miliarde dolari, de la 61,09 miliarde dolari in al patrulea trimestru din 2008.

Directorul executiv BP, Tony Hayward, estimeaza ca revenirea economica va fi "lenta si treptata" in acest an, astfel ca BP va continua sa se concentreze asupra imbunatatirii performantelor operationale in divizia de exploatare si productie si asupra reducerii costurilor in divizia de rafinare si distributie.

Rezultatele diviziei de exploatare si productie au fost in ton cu estimarile, insa "divizia de rafinare reprezinta principala problema", castigurile acesteia fiind de numai 15 milioane dolari, mult sub nivelul estimat, de 635 milioane dolari, a declarat Jason Kenney, analist ING.

"Nu suntem imuni la scaderea marjelor de rafinare, ce au atins cel mai mic nivel din ultimii 15 ani", a declarat un purtator de cuvant al grupului. Suma pe care o companie de rafinare o poate obtine din prelucrarea unui baril de petrol a scazut cu peste 70% in al patrulea trimestru, la 1,49 dolari, a mai precizat reprezentantul grupului.

Productia totala de petrol si gaze a fost de 4,05 milioane barili echivalent de petrol pe zi, in crestere cu 3% fata de aceeasi perioada a anului precedent, datorita contributiei zacamantului Thunder Horse, din Golful Mexic.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri