Astfel, potrivit rezultatelor financiare publicate de companie, vanzarile Electrolux au totalizat 28,2 mld. coroane suedeze, in timp ce profitul afisat a fost de 664 mil. coroane suedeze (92 mil. dolari), pe fondul majorarii preturilor la produse si a strategiilor de eficientizare a costurilor.

O parte din pietele in care activeaza producatorul suedez au inceput sa dea semne de revenire, aici inscriindu-se America de Nord, Brazilia, Germania, Franta si Italia. La polul opus, cererea in Europa de Vest a scazut cu 2%, iar la nivelul intregii Europe vanzarile s-au contractat cu 7%.

In 2009, Electrolux a inchis mai multe fabrici din Europa de Vest, relocand productia in zona de est in incercarea de a reduce costurile operationale. In luna octombrie, compania a anuntat ca va inchide o unitate de productie din Spania, unde erau fabricate masini de spalat, 450 de angajati fiind afectati de aceasta decizie.

Relocarea productiei catre zone care ofera costuri de productie mai reduse a inceput in 2004, iar la finalul acestui an, cand acest program va fi finalizat, 60% din productia Electrolux va fi realizata in astfel de state, a declarat Hans Straberg (foto), CEO-ul companiei.

In acest sens, reprezentantii Electrolux au declarat ca vor inchide si fabrica din Motola (Suedia), urmand sa concedieze 250 de angajati.

Pe de alta parte, grupul suedez castiga cota de piata in SUA, pe segmentul electrocasnicelor premium, in cadrul caruia activeaza din anul 2008.

“Am reusit sa avem o cota de piata de 5-10% pe segmentul premium. In 2009, cand consumatorii nu doreau sa cumpere un aragaz nici macar publicitatea nu functiona. Dar lucrurile incep sa se schimbe treptat, ca urmare vom creste gradual si bugetul de marketing pentru SUA”, spune Straberg.

Grupul suedez a precizat ca se asteapta la “o imbunatatire modesta” pentru piata produselor electrocasnice in 2010. “Nu exista indicatii ca vom avea parte de o revenire puternica in niciuna din pietele in care activam”.