In ciuda semnalelor pozitive venite din piata, top managerii sunt in continuare foarte precauti in ceea ce priveste viitorul organizatiilor.

Astfel, 42% dintre top manageri se asteapta ca in anii urmatori sa continue procesele de restructurare, iar 64% considera ca este foarte probabil ca organizatiile sa continue reducerea resurselor si a bugetelor. Insa factorul uman reprezinta principala preocupare a companiilor, potrivit studiului anual Best Employers, organizat Hewitt Associates in Europa Centrala si de Est.

"In cele din urma, recesiunea nu va mai fi considerata un factor de retentie pentru angajatii care in aceasta perioada au fost reticenti la schimbarile de job. Organizatiile trebuie sa gaseasca solutii pentru a isi pastra si motiva angajatii si in mod special top performerii”, spune Rita Veres, coordonatorul proiectelor de Engagement in cadrul Hewitt Europa.

"Pe masura ce economia se redreseaza si apar tot mai multe oportunitati, angajatii isi vor reconsidera optiunile de cariera si vor analiza cu atentie masura in care isi doresc sa depuna eforturi suplimentare pentru atingerea obiectivelor companiei. Angajatii vor reflecta asupra actiunilor pe care compania le-a intreprins in ultimul an si in unele cazuri isi vor reconsidera loialitatea."

Studiul Hewitt arata ca in Europa Centrala si de Est, nu numai top managementul priveste cu reticenta situatia actuala. In continuare si angajatii sunt reticenti in ceea ce priveste semanelele economice si le este teama, mai mult decat anul trecut, sa nu isi piarda locul de munca, increderea in siguranta locului de munca scazand cu 4%. Aceasta situatie se observa in special in Bulgaria (-12%), Ucraina (-17%) si Ungaria (-6%). Aceasta situatie insa nu conduce automat si la o crestere a nivelului de implicare a angajatilor in cadrul companiilor.

Mai mult decat atat, diferentele nivelelor de implicare sunt semnificative, astfel existand discrepante mari intre companii. Organizatiile cu un nivel inalt de implicare si rezultate pozitive continua sa isi imbunatateasca nivelul de implicare si sunt pregatite sa recruteze talentele din companiile care intampina dificultati. Aceasta diferenta va continua sa creasca, iar companiile Best Employers ce au echipe implicate si motivate vor avea un avantaj competitiv si vor castiga cota de piata.

"Vestea buna este ca si in perioade dificile este posibil sa obtii rezultate de business pozitive. Studiile noastre demonstreaza ca organizatiile performante, ce au echipe implicate, reusesc sa genereze venituri mai mari decat media pietei. O mare parte din companiile de succes de anul aceasta confirma acest lucru”, mai spune Rita Veres.

Anul acesta, in studiul din Europa Centrala si de Est, in topul companiilor mari pe prima pozitia s-a situat Ceva Logistics Turcia, in cel al companiilor medii Intel Technology Polonia, iar Superlit Turcia ocupa prima pozitia in topul companiilor mici.

Studiul identifica de asemenea cele mai bune practici derulate de companiile Best Employers in aceasta perioada dificila: cresterea comunicarii si a vizibilitatii ledership-ului, cresterea transparentei, mentinerea dialogului cu angajatii, viziune clara asupra situatiei companiei in perioada urmatoare.

Companiile Best Employers isi asculta in permanenta angajatii pentru a le intelege punctele de vedere si continua sa pastreze o relatie stansa cu acestia pentru a le comunica in mod constant mesajele cheie si pentru a sublinia importanta pe care angajatii o au in organizatie.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri