Grupul francez ia masuri de rentabilizare a operatiunilor de pietele din vestul Europei, care de mai multi ani au performante nesatisfacatoare, scrie Mediafax.

Carrefour va lansa in 2011 un nou concept de hipermarket, numit Carrefour Planet, dar nu exista inca dovezi ca proiectul va functiona sau nu, a spus analistul financiar Chris Hogbin, care considera ca actiunile grupului sunt performante.

Pana in 2013, Carrefour anticipeaza un profit operational de 5,2 miliarde de euro, cu aproape 25% peste nivelul estimat de analisti.

Profitul ar putea ajunge la 6,4 miliarde euro pana in 2015, de peste doua ori mai mare fata de nivelul atins in 2009, potrivit companiei.

"Dupa vizitarea a doua magazine pilot, avem incredere ca noul concept va reusi sa atraga noi clienti si sa realizeze un mix mai bun al vanzarilor", a declarat Simon Dunn, analist la compania Liberum.

Carrefour a prezentat analistilor si investitorilor un plan in valoare de 1,5 miliarde de euro "pentru reinventarea hipermarketurilor".

Citeste si:

La ora transmiterii stirii, actiunile Carrefour erau cotate in crestere cu 6%, la 40,5 euro pe unitate.

Caroline Gulliver, analist la grupul financiar Execution Noble, considera totusi ca grupul francez, care obtine 60% din vanzari in hipermarketuri, a stabilit un obiectiv foarte inalt.

Ea a notat ca grupul porneste de la premiza ca poate obtine majoritatea reducerilor de costuri in urmatorii ani si ca, pana acum, nu a reusit sa faca acest lucru.

Prezent in 32 de tari, grupul francez Carrefour detine o retea de peste 15.500 de magazine si 475.000 de angajati.

In Romania, Carrefour detine 23 de hipermarketuri si 29 de supermarketuri.

Carrefour mentine preturile promotionale pana pe 12 iulie

Carrefour mentine preturile promotionale pana pe 12 iulie