Potrivit analistilor, diviziile din Kazahstan si Ucraina ar putea fi primele vandute, banca italiana incercand sa isi schimbe strategia si sa isi majoreze capitalul in conformitate cu noile reglementari Basel III.

Campania lui Ghizzoni ar marca un pas inapoi fata de strategia predecesorului sau Alessandro Profumo, care a transformat UniCredit dintr-o banca regionala italiana intr-una din cele mai mari banci din Europa Centrala si de Est, cu filiale pornind de la Marea Adriatica si pana la Irkutk in Siberia.

Ghizzoni, numit pe 30 septembrie dupa demisia lui Profumo in urma unui conflict cu actionarii, a declarat in aceasta luna ca ar vrea retragerea bancii din tarile baltice si concentrarea operatiunilor in Rusia, Polonia, Turcia si Cehia, unde UniCredit este lider de piata.

Citeste si:

"Problema UniCredit este prezenta in 22 de state si lipsa de concentrare. Piata nu agreeaza acest fapt", a declarat Alessandro Roccati, analist la grupul Macquarie.

UniCredit ar putea obtine 2,2-3,8 miliarde de euro prin vanzarea unor active pe piete considerate nestrategice, precum Slovacia si Ungaria, potrivit unui raport realizat in aceasta luna de Domenico Vinci, analist la Goldman Sachs.

Vanzarea unor astfel de active ar putea majora cu un punct procentual raportul Tier 1 al UniCredit, care masoara soliditatea capitalului bancii. In iunie, acest raport a atins 8,41%.