„Am remarcat doua fenomene in anii acestia: pe de o parte, in piata au aparut noi jucatori de mici dimensiuni, iar pe de alta parte, cota marilor companii de audit in total venituri s-a diminuat. Am ajuns la aceasta concluzie coroborand valoarea cotizatiilor variabile anuale catre Camera Auditorilor din Romania, care reprezinta procente din veniturile din audit ale companiilor de audit, cu cifrele de afaceri disponibile public pe site-ul ministerului de finante”, a declarat Dan Orenstein (foto), presedintele grupului Orenstein, Ostro & Associates.

El spune ca odata cu replierea firmelor in materie de ajustare a costurilor, in ultimii trei ani, actionarii si managementul au reinceput sa ia in considerare audituri care sa le certifice acuratetea rapoartelor. Businessul de audit este in revenire, pe o piata a carei valoare a fost estimata la 202 milioane euro pentru 2011, in crestere cu aproape 9% fata de 2008, ultimul an inainte de criza economica.

„Cel mai slab an de la inceperea crizei economice a fost 2009, cand estimez ca piata de audit a avut valoarea de 165 de milioane de euro, apoi si-a revenit puternic in 2010 la 189 de milioane, iar anul trecut a urcat la 202 de milioane de euro. In acelasi timp, mare parte din piata a fost ocupata de companii medii si mici, cu costuri mai accesibile”, explica Dan Orenstein.

Potrivit raportului pe 2011 al Camerei Auditorilor din Romania, la finele anului trecut erau inregistrate 951 de firme de audit.