Ministrul Transporturilor a anuntat, la finalul lunii februarie, ca proiectul va fi finalizat si va intra in guvern, pentru a putea fi aplicat cat mai repede, conform News.

"Am identificat problemele care au blocat proiecte importante si am incercat sa gasim solutii. Aceste solutii s-au materializat intr-o ordonanta de urgenta care va fi cat mai curand pe masa guvernului. Vrem sa simplificam legislatia, astfel incat obtinerea autorizatiei de construire si a avizelor necesare sa nu mai intirzie proiectele de infrastructura", a spus, in 25 februarie, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, la finalul vizitei pe santiere.

Proiectul de act normativ, publicat joi pe site-ul Ministerului Transporturilor, prevede ca autorizatia de construire poate fi emisa si in baza acordurilor de principiu, "fara a exonera beneficiarul proiectelor de obtinerea, dupa caz, avizelor/acordurilor emitentilor sau a avizelor de amplasament favorabile".

De asemenea, este prevazuta prelungirea "valabilitatii certificatelor de urbanism, avizelor, acordurilor, permiselor sau autorizatiilor pana la finalizarea executarii lucrarilor aferente proiectelor de infrastructura de transport de interes national strategic, pentru care au fost eliberate, respectiv pana la data semnarii procesului-verbal de receptie finala a lucrarilor cu conditia inceperii lucrarilor in termen de 12 luni de la data emiterii", precizeaza nota de fundamentare a proiectului

Citeste si:

Ministerul Transporturilor va avea competente sporite pentru emiterea autorizatiilor de construire pentru toate lucrarile necesare investitiilor in infrastructura de transport de interes national, iar activitatile de control si disciplina in constructii sunt intarite prin ordonanta de urgenta.
In cazul marilor proiecte de investitii in infrastructura, terenurile agricole ce trebuie expropriate pot fi inscrise direct in Cartea Funciara, "cu indeplinirea ulterioara a unor conditionalitati", iar pentru scoaterea terenurilor impadurite din circuitul forestier pot fi acordate avize de principiu, prevede actul normativ.

"Reglementarile promovate prin acest act normativ au impact asupra reducerii termenelor de implementare a proiectelor de infrastructura de transport transeuropeana, cresterii gradului de absorbtie a fondurilor europene programate pentru infrastructura de transport transeuropeana si dezvoltarea retelei de transport din Romania", precizeaza initiatorii ordonantei de urgenta.

Romania are, in prezent, 711 kilometri de autostrada in circulatie, iar multe dintre proiectele in lucru au intarzieri majore. In plus, lucrarile la unele tronsoane sunt blocate, in prezent, de lipsa autorizatiilor de constructie sau a celor de mediu.

Sursa foto: Mediafax