Anastasia Soare, supranumita „regina sprancenelor” la Hollywood, a plecat in Statele Unite in anul 1989, cu cateva luni inainte de Revolutie. La varsta de 30 de ani incepea lupta cu supravietuirea intr-o tara complet diferita de Romania comunista, unde nu stia limba si nici principiile de business specifice capitalismului. A inceput prin a lucra ca si cosmeticiana intr-un salon de infrumusetare, unde s-a specializat pe pensarea sprancenelor, avand avantajul faptului ca este absolventa a unei facultati de arhitectura si stapaneste concepte de desen si proportii. In 1996 si-a deschis primul salon in Beverly Hills, unde si azi ii trec pragul vedete precum Madonna, Naomi Campbell sau Jennifer Lopez, dupa care a urmat lansarea pe piata a liniei de cosmetice speciale pentru ingrijirea sprancenelor, iar astazi numele ei este cunoscut de la Hollywood pana in Japonia. Recent si-a deschis un salon si in Romania, primul de pe continentul european.

Anastasia Soare considera ca reteta succesului sau in afaceri in Statele Unite tine in primul rand de faptul ca a descoperit o nisa in piata de cosmetica. „La momentul acela, pensarea sprancenelor nu era un serviciu foarte cautat in saloanele americane de frumusete, ceea ce mi s-a parut foarte ciudat in comparatie cu Romania, iar datorita tehnicii pe care eu o folosesc in determinarea formei sprancenei, acest serviciu a devenit din ce in ce mai cautat”.

A urmat apoi crearea liniei de cosmetice pentru sprancene din cauza ca nu gasea produsele de care avea nevoie si, chiar daca in industria de frumusete din Statele Unite se cheltuiesc miliarde de dolari, la acel moment nu exista o tehnica specifica de pensare a sprancenelor bazata pe trasaturile fiecarei fete. „Am creat o tehnica revolutionara de a da forma sprancenelor bazata pe proportia de aur. Astfel, pensarea sprancenelor a devenit o arta, la fel ca si machiajul”.

Desi din punct de vedere cronologic acestia au fost pasii pe care i-a urmat, ea marturiseste ca cel mai important este sa “vezi” sansele si optiunile care ti se ofera in viata si sa nu-ti fie frica sa te imbarci in aceasta aventura.

„Fiecare om de afaceri stie ca succesul nu se atinge usor, si ca cere foarte multe sacrificii. Trebuie sa fii inarmat cu o doza de nebunie, curaj, etica de munca sanatoasa, incredere in sine si nu in ultimul rand foarte, foarte multa munca”, adauga Anastasia Soare.

„Cel mai important este sa inveti sa delegi”

Cand vine vorba de parcursul sau profesional si de dificultati, Anastasia Soare isi aminteste ca i-a fost foarte greu sa-si construiasca o afacere in acest domeniu, intrucat piata de cosmetice este foarte competitiva in Statele Unite, iar pe langa partea de business, planul personal a fost cel mai dificil. „Cand ajungi intr-o tara straina esti ca si cand te-ai fi nascut din nou. Te schimbi ca persoana, in sensul ca trebuie sa te adaptezi si incerci sa-ti gasesti locul. Cand am ajuns nici macar nu stiam limba engleza, deci comunicarea era foarte limitata. In momentul in care am fost increzatoare ca pot sa ma exprim ca individ in America, pentru mine nu au mai existat limite”.

Atunci cand vine vorba de lectiile pe care le-a invatat in 21 de ani de cand detine propria afacere in Statele Unite, Anastasia Soare spune ca una din cele mai importante este sa inveti sa delegi.

„In general, antreprenorul vrea sa aiba control asupra fiecarei miscari care are loc in compania lui si are impresia ca nimeni nu va face munca mai bine decat el, lucru care este adevarat din moment ce este viziunea lui. Dar acea companie nu va avea succes, si nu va creste daca patronul nu invata sa delege si sa aiba incredere in angajatii sai”.

Citeste si:

In ceea ce priveste stilul sau de management, Soare declara ca este perfectionista si are foarte mari asteptari de la angajatii sai si de la produsul final care iese pe piata. In plus, considera ca are instincte foarte bune si isi da seama in scurt timp care este locul fiecaruia in companie, este corecta cu angajatii iar munca lor este recompensata pe masura. Ramane insa rezervata cu privire la valoarea afacerilor sale. “Din moment ce compania mea este privata, nu pot sa spun cifrele. Tot ce pot sa spun este ca valoarea sa cuprine 8 cifre”, afirma Anastasia Soare.

Dupa 21 de ani, isi extinde afacerile si in Romania

Cand se gandeste la criza financiara, romanca spune ca toti oamenii de afaceri sunt afectati deoarece scade puterea de cumparare, si implicit vanzarile se erodeaza. Remarca insa faptul ca afacerile care au avut probleme de lichiditati financiare, sau care aveau deja imprumuturi la banca, au fost cele mai afectate si nu au mai putut face fata.

„Pentru companii, ca si a mea, care nu au datorii, criza este momentul oportun de a creste si de a o lua inaintea competitorilor. A fost momentul potrivit de a investi in crearea de noi produse, extinderea si diversificarea portofoliului”.

In acest context, si avand in vedere faptul ca saloanele si produsele sale sunt prezente de vreme buna in afara Statelor Unite, apare intrebarea „De ce a asteptat pana acum pentru a deschide un salon si in Romania?”

„Acum trei ani am avut o tentativa de a extinde afacerea si in Romania. La recomandarea unei prietene, am angajat o avocata cu reputatie sa caute locatii pentru salon. Dupa cateva luni, aceasta avocata a disparut cu banii pe care ii depusesem in banca cu scopul de a rezerva locatia aleasa. Dupa aceasta experienta mi-am pierdut dorinta de a deschide un salon in Romania”, marturiseste Anastasia Soare.

A trebuit sa mai treaca inca doi ani pentru a-si recapata increderea si pentru a gasi partenerul adecvat, care sa poate mentine aceeasi imagine pe care a creat-o in Statele Unite.