Radu Precup: Ce procent din valoarea bunului il reprezinta valoarea reziduala in cazul companiei pe care o reprezentati?

Arnault Leglaye: Estimarea valorii de revanzare a vehiculelor ca procent din valoarea initiala a acestora reprezinta o competenta cheie a Arval. In consecinta, nu putem avansa un raspuns in cifre intrebarii Dumneavoastra, cu atat mai mult cu cat acest procent este calculat individual in functie de parametrii specifici ai vehiculului precum modelul, motorizarea sau durata si kilometrajul contractului.

Dinamica valorilor reziduale face obiectul unei supravegheri speciale din partea noastra, cu atat mai mult in aceasta perioada, in urma recentelor modificari legislative cu privire la taxa de poluare ale caror efecte asupra pietei vehiculelor uzate nu ne sunt cunoscute inca. Arval are specialisti atat la nivel local cat si la nivel corporate, pentru a studia dinamica pietei vehiculelor uzate si a realiza extrapolari statistice cu privire la valorile de revanzare in viitor.

Cristi Gubandru: Este mai bine sa aleg o valoare reziduala cat mai mare sau cit mai mica?

Arnault Leglaye: Unul dintre principiile de baza ale leasingului operational este acela ca societatea de leasing isi asuma riscul revanzarii bunului la sfarsitul contractului. Asadar clientul nu poate alege valoarea reziduala a contractului, el neavand posibilitatea cumpararii vehiculul in fine.
Dintr-o perspectiva generala, cu cat valoarea reziduala este mai ridicata, cu atat rata lunara a contractului va fi mai competitiva pentru client.

Corina: Cand va ajunge piata de leasing operational din Romana la nivelul celei din Franta?

Arnault Leglaye: Daca va ajunge, acest lucru o sa se intample intr-un viitor indepartat; dar oare este intr-adevar necesar sa ne comparam cu Franta? Daca vorbim de numarul de vehicule administrate, nu am nimic impotriva, atata timp cat Arval Franta gestioneaza 200.000 de vehicule. In schimb, as prefera sa avem o piata ca cea olandeza, unde gradul de penetrare al leasingului operational in piata vehiculelor de intreprindere este de 80%.

Dorin S.: Care sunt avantajele leasingului operational fata de un credit auto?

Arnault Leglaye: Leasingul operational este in viziunea noastra un produs complementar creditului auto, fiind in exclusivitate adresat companiilor (Business to Business), in timp ce acesta din urma este un produs cu preponderenta adresat publicului larg (Business to Consumer).

In cazul contractarii unui credit auto de catre o companie, operatiunea este asimilata unei cumparari directe a vehiculelor. In aceste conditii, avantajele leasingului operational in raport cu o cumparare directa sunt foarte numeroase. Din punct de vedere financiar, compania respectiva nu ar mai fi nevoita sa imobilizeze capitalurile sale (chiar si capitaluri atrase printr-un credit bancar), putandu-le folosi pentru alte proiecte cu valoare adaugata mult mai mare pentru activitatea de baza a companiei respective.

De asemenea, rata lunara fixa a contractului de leasing operational ii va permite atat o previziune mult mai clara a fluxurilor financiare (cashflow), cat si o deductibilitate integrala din punct de vedere fiscal. Tot din punct de vedere fiscal, un alt mare avantaj al leasingului operational este acela al inregistrarii pe cheltuieli a unei singure facturi aferente utilizarii vehiculelor, spre deosebire de cazul creditului auto cand vehiculele sunt inregistrate in bilantul companiei ca si active (fara a mai vorbi despre datoria pe termen lung inregistrata in bilant odata cu contractarea creditului).

Anonim: In cazul leasingului operational se pot rambursa anticipat mai multe rate?

In cazul unui contract de leasing operational, ratele lunare sunt asimilate unei chirii care reprezinta contravaloarea utilizarii vehiculului respectiv in conditii de mobilitate totala, pe intreaga perioada cat vehiculul este in posesia clientului, pana la restituirea acestuia.

In cadrul unui contract cu Arval, exista posibilitatea diminuarii sau extinderii duratei contractului, astfel incat aceasta sa raspunda cat mai concret nevoilor reale de utilizare ale clientului.

Citeste si:

Andrei Tanase: Pot incheia o asigurare RCA sau CASCO cu o companie de asigurari pe care eu o prefer?

Arnault Leglaye: Principiul leasingului operational cu servicii incluse pe care Arval il ofera oriunde in Europa este acela de a furniza un pachet de servicii complete cu privire la utilizarea flotelor auto ale companiilor, personalizate nevoilor specifice ale acestora. Asigurarea vehiculului face parte din acest pachet complet de servicii si nu vedem motivele pentru care un client ar dori sa isi asume pe cont propriu asigurarea vehiculelor cu o companie preferata. Interesul clientului este acela de a nu multiplica numarul de interlocutori in gestionarea flotei. Cu fiecare interlocutor suplimentar, costurile flotei cresc cu 3%, iar scopul din contra, este acela de a controla sau chiar reduce costul total al detinerii unei flote, TCO (Total Cost of Ownership). Acesta este indicatorul cheie in functie de care Arval isi consiliaza clientii in luarea deciziilor cu privire la flota.

Claudiu Vrinceanu: Care este diferenta dintre leasing operational si inchiriere?

Arnault Leglaye: Aceasta intrebare este foarte interesanta si absolut in linie cu viziunea noastra asupra pietei. Consideram ca leasingul operational este o definitie restrictiva si incompleta a meseriei noastre, ea avand inca o conotatie pur financiara. Astazi misiunea Arval este inchirierea pe termen lung care implica si gama completa de servicii, asadar nu suntem nici mai mult nici mai putin decat un prestator de servicii de externalizare a gestiunii flotelor auto.

Sorin D. : Care este ponderea IMM-urilor in portofoliul clientilor Arval?

Arnault Leglaye: La acest moment, ponderea IMM-urilor este insuficienta atat in termeni de volum cat si ca pondere in portofoliul Arval. Companiile mari reprezinta peste 80% din activitatea noastra, situatie in mod esential legata de semnarea mai multor contracte cu mari companii internationale si a unui contract de achizitie publica in Romania. Dorinta noastra pentru cea de-a doua parte a anului si pentru anii care urmeaza este de a reechilibra portofoliul dirijand echipele noastre comerciale catre IMM-uri, pe doua axe principale:

1. Intensificarea eforturilor de prospectare catre intreprinderi romanesti
2. Constituirea unui „italian desk” pentru a deservi cele peste 15.000 de intreprinderi cu capital italian din Romania, in marea lor majoritate IMM-uri.

Andrei Tanase: Va mai asteptati ca si alti jucatori sa intre pe piata locala de leasing operational?

Arnault Leglaye: Intetirea competitiei reprezinta un semnal excelent al evolutiei pozitive a pietei inchirierii pe termen lung din Romania. Din informatiile pe care le avem, urmeaza sa mai intre pe piata locala si alte companii straine in viitorul apropiat.

Ionut B.: Sunteti interesat sa cumparati o companie de pe piata locala?

Arnault Leglaye: In momentul de fata nu exista companii pur romanesti care sa furnizeze cu adevarat servicii de inchiriere pe termen lung, de aceea pot spune ca strategia noastra de dezvoltare se bazeaza pe crestere interna.