Cel mai simpatic sfat pe care il putem primi este: “Imprieteneste-te cu stresul!” Stresul se comporta ca un surplus de energie care, la un moment dat, va imbunatati performantele. Nu trebuie decat sa ne gandim la marii sportivi, si la cat de 'relaxati' sunt inaintea unei competitii importante. Daca folosesti stresul ca factor motivational, el va ajunge sa fie atu-ul nostru.

La polul opus se afla stresul contagios, pentru ca da, persoanele stresate ii contagiaza pe cei din jur, fara discriminare. Solutia optima pentru a te proteja este sa-ti limitezi timpul petrecut in compania lor, sau daca esti un adevarat guru, sa-i ajuti sa-si controleze mai bine emotiile.

De multe ori ne enervam cand vedem ca cei din jur sunt mult mai calmi si chiar ne punem intrebarea care sunt factorii care ii calmeaza si relaxeaza?! Un sfat bun ar fi sa discutam cu persoanele respective, care au o atitudine pozitiva chiar si daca au zeci de taskuri neterminate, dar care glumesc cu aceeasi franchete. Copiaza-i!

O buna metoda de relaxare, folosita de cele mai multe ori pentru a “pacali” corpul, este exersarea respiratiei, respirand cat mai adanc. Inspira incet in mod continuu, numarand pana la 7, apoi expira, in timp ce numeri pana la 11. Repetarea acestui gen de exercitii te va ajuta cu siguranta sa intelegi ca lucrurile se vor rezolva treptat.

Citeste si:

Putem spune ca multi dintre noi isi inrautatesc starea de stres prin simplul fapt ca ii acorda foarte multa atentie. Daca ne-am opri pentru cateva momente din a ne gandi la el, ne vom da seama ca problemele noastre nu sunt cele mai grave cu putinta.

De prea putine ori stam sa facem liste cu lucrurile care ne streseaza cel mai mult: prezentari, interviuri, intalniri, un feedback dificil, termene limita presante... toate pot fi cauze de stres. Daca reusim sa le clasificam, intr-un mod cat mai concret, vom reusi sa le si tinem in frau mai bine. Daca stii care sunt lucrurile care te preseaza cel mai tare, clar ca vei lupta sa inlaturi acele surse, sau sa le atenuezi.

Cei mai multi spun ca stresul este rezultatul unei vieti dezechilibrate. Asa si este! Lipsa odihnei corespunzatoare, o dieta saraca in vitamine si minerale, lipsa exercitiului fizic iti influenteaza atat starea mentala, cat si cea fizica. Daca nu ne putem strecura in program cateva ore de sala, macar la sfarsitul saptamanii sa alergam prin parc sau chiar sa ne scoatem rolele si bicicletele de la naftalina. Rezultatul va fi cu siguranta vizibil!