Tehnicile de mai jos te pot ajuta sa iti controlezi stresul si sa fii mai sanatos, mai plin de viata si mai fericit – cu alte cuvinte, o persoana pe care ceilalti s-ar bucura sa o aiba in preajma. Iata cateva din cele mai bune tehnici:

1. Fii constient de faptul ca stresul te poate ajuta

Imprieteneste-te cu stresul ! Stresul se comporta ca un surplus de energie ce iti va imbunatati performantele la momentul respectiv. Nici marii sportivi nu sunt total relaxati inainte de competitii. Foloseste stresul in avantajul tau, ca factor motivational suplimentar.

2. Evita stresul contagios

Persoanele stresate ii contagiaza pe cei din jur, fara discriminare si, inainte chiar sa-ti dai seama, esti si tu “infectat” !

Protejeaza-te, recunoscand stresul in cazurile din jurul tau si limiteaza timpul petrecut in compania lor. Sau, daca ai talent si pregatire, ajuta-i sa isi controleze mai bine emotiile.

3. Invata de la cei mai buni

Cand cei din jur intra in panica, cine ii calmeaza ? Ce fac acele persoane ? Care este atitudinea pe care o iau ? Ce limbaj folosesc ? Au o pregatire sau experienta suplimentara? Priveste-i cu atentie sau discuta cu ei – invata de la cei mai buni manageri ai stresului si copiaza-i.

4. Exerseaza respiratia adanca pentru calmarea emotiilor

Iti poti pacali corpul, pentru a se relaxa, exersand respiratia adanca. Inspira incet in mod continuu, numarand pana la 7, apoi expira, in timp ce numeri pana la 11. Repeta aceste exercitii pana cand simti ca inima pulseaza normal, palmele ti s-au uscat si lucrurile par sa isi revina la normal.

Citeste si:

5. Elimina ideile stresante

Este posibil sa iti provoci singur situatiile de stres, gandind: “Daca se intampla acest lucru, atunci e posibil sa se intample... si o sa fie foarte rau !”. Multe dintre acestea nu se intampla niciodata, asa ca de ce sa pierzi atata energie, gandindu-te inutil la ce este mai rau ? Opreste astfel de ganduri negative, chiar inainte de a aparea, analizand care sunt probabilitatile ca anumite situatii sa aiba intr-adevar loc si ce poti face pentru a le preintampina.

6. Cunoaste-ti punctele care iti declanseaza stresul

Prezentari, interviuri, intalniri, un feedback dificil, termene limita presante... toate pot fi cauze de stres.

Fa-ti o lista cu situatiile care iti provoaca stresul – cat mai concrete. Pot fi: o prezentare tinuta in fata unei anume categorii de public, un anumit tip de proiect, momentele cand bei prea multa cafea...

Cunoscand care sunt cauzele stresului pentru tine, esti in posesia unor informatii extrem de importante, care te ajuta sa actionezi pentru a inlatura sau diminua stresul.

7. Incearca sa duci o viata echilibrata

Lipsa unei odihne corespunzatoare, o dieta saraca in vitamine si minerale, lipsa exercitiului fizic iti influenteaza atat starea mentala, cat si cea fizica. O viata echilibrata poate fi exact ceea ce ai nevoie pentru a inlatura stresul.

Invata si foloseste toate aceste tehnici pentru a deveni un cat mai bun manager al stresului.