Ce faci atunci când esti promovat intr-o noua pozitie?

1. As spune ca incepi prin a-ti clarifica noile responsabilitati prevazute in fisa postului.

2. Asadar colecteaza cât mai multe informatii necesare noii pozitii ocupate.

3. Pune cât mai multe intrebari si stabileste de comun acord cu superiorul direct o perioada de proba pe noua pozitie. Durata acesteia va tine seama de complexitatea responsabilitatilor si deci a pozitiei in sine. Perioada de proba te va ajuta sa te autoevaluezi si sa fii evaluat in raport cu noua pozitie. Pot exista situatii in care cele doua parti implicate (noul promovat si superiorul) sa concluzioneze ca decizia promovarii nu a fost cea mai potrivita si atunci sa se poata reveni la situatia precedenta promovarii.

4. Cere in permanenta feed-back si o scurta evaluare la sfârsitul perioadei de proba! Sunt companii care au in politicile de personal acest aspect si companii care nu au. In al doilea caz chiar daca vei cere, nu poti fi refuzat. Aceasta evaluare te va ajuta sa intelegi cum esti vazut si ce mai ai de pus la punct in continuare.

Citeste si:

5. Cere programe de instruire care sa te sprijine in dezvoltarea abilitatilor dar si in consolidarea unor aspecte pur profesionale (se pot face promovari pe orizontala care implica abordarea unui domeniu nou). Evaluarea de la sfârsitul perioadei de proba poate consta pur si simplu intr-o discutie sau se poate concretiza intr-un formular bine intocmit care va fi noua baza de discutie pentru evaluarea urmatoare.

6. Fii deschis fata de colegii cu care lucrezi (atât in cadrul aceleiasi echipe cât si in companie in general). Ei te pot ajuta mult sa te acomodezi cu noile imprejurari si-ti pot furniza informatiile de care ai nevoie. Totodata poti invata multe de la ei.

7. Ai incredere in fortele proprii si nu renunta cu usurinta in fata obstacolelor!

De retinut: evaluarea si feed-back-ul nu sunt lucruri simple. Este esential ca informatia care ajunge la tine sa fie clara, specifica, la obiect, sa reprezinte observatii referitoare la activitatea ta si nu si la persoana ta. In astfel de situatii increderea, respectul si comunicarea reciproca sunt elemente care sustin o promovare de succes.