Drepturile ce urmeaza a fi cesionate luni, 4 aprlie, includ: dreptul de televiziune (audiovizual) de difuzare primara sau secundara, in direct sau inregistrat, prin retele de televiziune proprii sau afiliate, prin orice mijloc tehnic a imaginilor in miscare corespunzatoare meciurilor de fotbal, grupate in pachete distincte si echilibrate.

Pretul de pornire a licitatiei pentru fiecare pachet, cu exceptia pachetelor 8 si 9, este de 12,9 milioane de euro (4.300.000 euro/sezon competitional) la care se adauga TVA.

Pentru pachetele 8 si 9, pretul de pornire a licitatiei este pentru fiecare dintre ele, de 10,5 milioane de euro (3.500.000 euro/sezon competitional) la care se adauga TVA.

Taxa de inscriere la licitatie a fost de 6.200 de euro (cu TVA), iar pretul caietului de licitatie a fost de 37.200 de euro, cu TVA.

Suma la care va ajunge licitatia ar putea fi una foarte mare avand in vedere ca in 2008 consortiul format din RCS&RDS si Antena 1 a oferit 102 milioane de euro pentru a difuza campionatul intern de fotbal intre 2008 si 2011.

Citeste si:

Lupta va fi una foarte stransa deoarece sportul este segmentul care inregistreaza printre cele mari audiente, iar companiile de media isi pot creste astfel veniturile din publicitate, in timp ce operatorii pot atrage clienti de la competitie.

De exemplu, in 2008, cand drepturile de TV au fost cumparate de consortiul RCS&RDS si Antena 1, o parte dintre meciuri au fost difuzate pe canalul Digi TV, un canal la care au acces doar abonatii RCS&RDS, cel mai mare operator de televiziune pe piata locala cu circa 2,7 milioane de clienti la finalul lui 2009.

Pe de alta parte, Romtelecom a facut pasi agresivi in ultima perioada pentru a atrage din ce in mai multi utilizatori, operatorul achizitionand sute de mii de clienti de la competitorii mai mici, dar si lansand servicii noi, printre care si Dolce Sport, un canal de televiziune care difuzeaza meciuri din Champions League, cea mai importanta competitie sportiva la nivel mondial.

In acelasi timp, Societatea Romana de Televiziune ( formata din mai multe canale dintre care cele mai importante sunt TVR1, TVR2) si Antena TV Group(Antena 1, Antena 2 si Euforia TV) mizeaza pe castigarea acestei competitii pentru a atrage mai multe venituri din publicitate, intr-o perioada in care piata de advertising este unul dintre cele mai lovite domenii de criza.