Documentul Cadru de Auto-reglementare pentru Publicitatea Targetata Comportamental (Online Behavioural Advertising Framework), adoptat de IAB Europe, isi propune sa sporeasca transparenta si controlul exercitat de consumatori asupra publicitatii livrate comportamental.

Pana in iunie 2012 toate reclamele pe baza de online behavioural advertising (OBA) vor contine un simbol care sa semnaleze consumatorilor ca se foloseste OBA. Cand utilizatorul va da click pe simbol, va fi directionat catre noul website pan-european www.youronlinechoices.eu, care contine informatii cu privire la OBA si un instrument de gestionare a preferintelor in materie de date, inclusiv posibilitatea de a inchide OBA prin doar cateva clickuri.

“Principala realizare practica a acestui Document Cadru este ca ofera utilizatorilor transparenta totala si control, fara a le limita experienta de navigare pe Internet”, se arata in comunicatul IAB.

Citeste si:

“Tehnicile utilizate in publicitatea online necesita increderea consumatorilor. Documentul Cadru OBA va introduce in intreaga Europa auto-reglementarea la nivelul industriei online cu privire la publicitatea targetata comportamental, cu suportul unui mecanism de conformitate si punere in aplicare/implementare a obligatiilor acestui cadru. Aceasta initiativa este rezultatul unei perioade de 18 luni de planificari si de colaborari cu organizatii europene reprezentand advertiseri, agentii, publisheri si standarde de publicitate”, a declarat Alain Heureux, Presedintele IAB Europe.

Obligatiile Documentului Cadru se aplica doar pentru organizatiile semnatare. Companiile din Romania care au semnat documentul sunt: ArboInteractive, Imedia Plus Group, ActiveSoft, Bursa de Reclama, InformMedia, Sanoma Hearst Romania.