Romanii, belgienii si francezii cheltuiesc online cu cea mai redusa frecventa, in timp ce la polul opus peste trei sferturi dintre britanici cumpara online cel putin o data pe luna, se arata intr-un sondaj efectuat de ING Bank.

Studiul scoate in evidenta una dintre hibele pietei de e-commerce din Romania, si anume: Rambursul ramane rege! Cei peste 1.000 de respondenti din Romania au precizat ca rambursul este optiunea pe care au folosit-o pentru aproximativ jumatate (46%) dintre cumparaturile pe care le-au realizat online. Acest procent situeaza tara noastra pe prima pozitie in studiul realizat de catre cei de la ING, la 9 procente de ocupanta locului doi, respectiv Cehia.

Europenii folosesc tot mai mult telefonul pentru a face banking

Potrivit studiului ING, numarul posesorilor de telefoane inteligente si accesul imbunatatit la internet a determinat un numar tot mai mare de europeni sa foloseasca telefonul in relatia cu banca, pentru cumparaturi sau plati. Spre exemplu, procentul celor care folosesc telefonul pentru banking a crescut in ultimul an de la 48% la 61% in Europa.

In ceea ce priveste cumparaturile online, locuitorii din Regatul Unit si SUA sunt cei mai prolifici cumparatori in comparatie cu consumatorii din Europa si Australia.

Peste trei sferturi din populatia din Regatul Unit (77%) cumpara online cel putin o data pe luna - cu 10% mai mult decat media europeana de 67%. La cealalta extrema, se afla belgienii, romanii si francezii, care aleg sa cumpere cel mai rar online.

De asemenea, romanii sunt mai predispusi sa faca banking doar cu banca principala, in timp ce turcii sunt cei mai deschisi la alternative.

Astfel, trei din cinci europeni sustin ca in ultimul an au apelat doar la banca principala pentru a beneficia de servicii financiare, se arata in studiu la sectiunea intitulata sugestiv "Beyond banks? No thanks, say nearly three in five" (o referire evidenta la sloganul Revolut - Beyond Banking).

Ce asteptari au consumatorii de la banci?

Pentru a-si gestiona mai bine banii, consumatorii ar aprecia mementouri sau notificari legate de operatiunile lor, care i-ar informa dar nu le-ar restrictiona deciziile. Spre exemplu, 80% dintre europeni apreciaza informarile cu soldul contului actualizat dupa o plata, iar pe 76% i-ar ajuta sa primeasca notificari dupa fiecare plata peste o anumita suma setata.

Pe de alta parte, europenii pun mai putin pret pe notificarile privind cheltuielile saptamanale si mementouri privind obiectivele financiare pe termen lung. Stiinta comportamentala arata ca oamenii tind sa acorde mai multa atentie notificarilor ce vizeaza un termen scurt in defavoarea rezultatelor pe termen lung si este posibil ca aceste imbolduri sa ajute oamenii sa se simta mai increzatori in deciziile lor.

"Magazinele fizice care au rezistat trebuie sa se adapteze la obiceiurile si asteptarile in schimbare ale consumatorilor, ceea ce include flexibilitatea in modul in care accepta platile. Astfel, utilizarea numerarului va continua sa scada si posibilitatea de a utiliza plati alternative va creste. Cel mai probabil, cardurile de credit si de debit vor beneficia pe termen scurt, insa, pe masura ce creste gradul de constientizare a alternativelor, este posibil ca si cota lor de piata sa scada treptat", spune James Knightley, economist in cadrul grupului ING.

Studiul international efectuat de ING in anul 2018 cu privire la serviciile bancare mobile a fost realizat de Ipsos folosind sondaje aplicate online. Sondajul din perioada 26 martie - 6 aprilie a acoperit cincisprezece tari: Austria, Belgia, Republica Ceha, Franta, Germania, Italia, Luxemburg, Olanda, Polonia, Romania, Spania, Turcia, Regatul Unit, Australia si Statele Unite ale Americii.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri