Măcelăriile sunt căutate pentru carnea de calitate, precum și pentru servirea ireproșabilă. Deoarece în ultimii ani se pune tot mai mult accent pe contactul uman, clienții tind să aleagă măcelăriile în locul atmosferei mai reci din supermarket. Dacă ești interesat să îți deschizi o măcelărie, citește cu atenție mai jos.

Scrie un plan de afaceri pentru măcelărie

Indiferent dacă alegi să comercializezi carne de vita, porc sau pui, vei avea nevoie de un plan de afaceri. În acesta, vei rezuma obiectivele afacerii și planurile de viitor. Mai mult, documentul îți este util pentru a putea obține un împrumut bancar sau pentru a atrage investitori și/sau parteneri de afaceri; poate chiar fi privit ca o hartă a viitorului tău business.

Trece în planul de afaceri următoarele categorii de informații:

  • Rezumatul executiv - scrie pe scurt de ce ar trebui ca măcelăria ta să există. Convinge cititorii că merită să investească în afacerea ta;
  • Descrierea firmei - intră în detalii cu privire la cum va arăta firma ta;
  • Conceptul și meniul - listează ce produse vei vinde și ce tip de măcelărie va fi (clasică, gourmet, cușer etc);
  • Echipa de management și proprietarul sau proprietarii;
  • Angajații - câți angajați ai nevoie și ce va face fiecare;
  • Analiza competitorilor - cine sunt concurenții? Este recomandat să alegi o locație în care nu mai există alte măcelării pentru a reduce din competiție;
  • Strategia de marketing - cum te promovezi? Cum află oamenii de tine?
  • Planul financiar - ce cheltuieli vei avea pentru activitățile de zi cu zi? De unde vei cumpăra carnea și ce prețuri poți obține? De cât timp ai nevoie până când firma devine profitabilă?

Ia în calcul cheltuielile

Atunci când deschizi o măcelărie, te confrunți cu numeroase cheltuieli, care, adunate, duc la o sumă deloc de neglijat. Contează foarte mult chiria, ce echipamente folosești (cuțite profesioniste și alte aparaturi specifice), vitrine, construcții (dacă este necesar), congelatoare de mari dimensiuni, accesorii (hârtie, mănuși, containere, ustensile etc).

La acestea se adaugă cheltuielile cu salariile, activitatea de promovare, obținerea de autorizații pentru a putea vinde carne, precum și costurile de deschidere a unei afaceri.

Obține autorizațiile necesare

Înainte de a putea deschide o măcelărie, este obligatoriu să aplici și să primești autorizațiile necesare pentru a putea comercializa carne. Dacă te ocupi și de producție, vei avea nevoie de altă autorizație. Sunt necesare documente inclusiv pentru procesarea, depozitarea, transportarea și vânzarea de carne și produse derivate. Alimentele care vor fi vândute către populație trebuie ferite de contactul cu microorganisme cu potențial periculos pentru sănătate.

Totodată, este indicat să te aprovizionezi doar de la furnizori care dețin autorizații sanitar veterinare.

Odată ce ai obținut toate autorizațiile necesare, te poți ocupa fără griji de administrarea și dezvoltarea măcelăriei.

Alege o locație

Alegerea locației este un element esențial pentru succesul măcelăriei. Dacă alegi bine locația, te vei bucura de un număr mare de potențiali clienți, vei crește vânzările și implicit succesul afacerii. Ia în calcul următoarele:

  • Mărimea măcelăriei - trebuie să ai suficient spațiu pentru zona de magazin, dar și pentru pregătirea cărnii și depozitarea sa;
  • Trafic - dacă măcelăria se află într-o zonă intens circulată, ai șanse mai mari ca oamenii să îți treacă pragul;
  • Acces ușor pentru livrări;
  • Distanță de supermarketuri/hipermarketuri.

Angajează oameni

O măcelărie implică mai multe activități decât te-ai aștepta. De aceea, vei avea nevoie de angajați pentru ca afacerea să meargă ca unsă. Unii angajați se vor ocupa cu pregătirea cărnii și a produselor de carne, în timp ce alții vor interacționa cu potențialii clienții. Vei avea nevoie de:

  • Măcelari - se vor ocupa cu tăierea, pregătirea și cântărirea cărnii;
  • Manager - se asigură că totul decurge fără probleme;
  • Vânzător/i - se va ocupa de primirea comenzilor și acceptarea plăților;
  • Persoane care să descarce marfa și alte produse.

Deschiderea unei măcelării implică mult stres și provocări, cel puțin la început. Pentru a ține lucrurile sub control, este indicat să planifici de la început: planul de afaceri, ce așteptări ai, ce produse vei vinde, câte persoane vei angaja, cum te vei promova. Mult succes!

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri