Noul studiu va fi realizat, in urma unui proces de selectie de oferte, prin continuarea parteneriatului avut in ultimii sase ani cu Metro Media Transilvania si inceperea unui nou parteneriat cu GfK Romania. Cele doua companii vor colabora cu BRAT la realizarea studiului pentru o perioada de trei ani. Primele rezultate ale studiului vor fi publicate la inceputul anului urmator.

Principalele modificari ale metodologiei studiului sunt: extinderea universului studiului de la 64 de ani la 74 de ani, colectarea datelor prin metoda CAPI, modificarea bateriei de intrebari referitoare la audienta presei scrise, modificarea designului chestionarului, schimbarea modalitatii de prezentare a a stimulilor vizuali de suport pentru recunoasterea titilurilor citite, a rotatiilor utilizate, includerea unor referinte suplimentare la mediul online si introducerea unei sectiuni dedicate evitarii confuziilor dintre titluri.

Metoda CAPI presupune realizarea chestionarului SNA cu ajutorul calculatorului, prin inregistrarea raspunsurilor direct in baze de date, prin prezentarea pe ecranul calculatorului a intrebarilor, a variantelor de raspuns si a materialelor ajutatoare. Aceasta metoda permite transmiterea zilnica sau chiar instantanee a datelor colectate catre baza de date centrala si urmarirea si controlarea parametrilor de calitate a activitatii de teren.

Citeste si:

“Am trecut impreuna printr-o perioda de schimbari in industria presei scrise, schimbari ce au impus o noua modalitate de abordare a masurarii audientei media. Ne bucuram sa continuam acesta cercetare inca 3 ani, mai ales ca noua perioada coincide cu implementarea unei metode noi de culegere a datelor in cercetarea SNA FOCUS, respectiv metoda CAPI”, a declarat Septimiu Suciu, girector general Metro Media Transilvania.

Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) este o asociatie constituita in scopul masurarii si verificarii independente si obiective a performantei produselor media.