Campania de relansare a marcii de bere Carlsberg in Romania a reprezentat o investitie de aproximativ 2 mil. euro, a declarat Doron Zilberstein (foto), vicepresedinte de marketing al URBB.

“In ultimii trei ani segmentul berilor super premium din Romania a inregistrat un declin dramatic, de pana la 30%. Berea Carlsberg a inregistrat si ea un declin, insa mai mic decat piata. Speram la o stabilizare in acest an”, spune Zilberstein.

Daca in ultimii doi ani compania a introdus promotii pentru a creste vanzarile pe zona berilor super premium, pozitionarea se va schimba in urma acestei relansari in jurul continutului.

“Vrem sa stergem putin praful de pe acest brand. Ne vom pozitiona si jurul consumatorilor tineri, care pot adauga un leu in plus pentru a-si cumpara o bere super premium. Nu e ca si cum ar cumpara un Mercedes”, explica vicepresedintele de marketing al URBB.

Potrivit acestuia, compania estimeaza o crestere de peste 10% a vanzarilor ca urmare a repozitionarii brandului. In prezent, Carlsberg detine o cota de piata de 25% pe segmentul berilor super premium din Romania, fiind al doilea brand ca importanta, potrivit datelor companiei.

Spre exemplu, in Marea Britanie Carlsberg detine o cota de piata de 16%, brandul fiind comercializat in trei variante. Cel mai mare consum este realizat pe segmentul mainstream, potrivit lui Isaac Sheps, CEO al Carlsberg Marea Britanie.

Citeste si:

Marea Britanie genereaza aproximativ 40% din vanzarile Carlsberg din lume, in conditiile in care compania vinde aici 5 mil. hectolitri annual.

In Romania brandurile conteaza. E vorba de status. Chiar si studentilor le place din cand in cand sa fie vazuti «in compania» unor branduri premium. Daca in Germania consumatorii se uita la pret, in Romania acestia inca se uita la branduri”, completeaza Doron Zilberstein.

Grupul Carlsberg a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 9 mld. euro si un profit de 1 mld. euro. Compania produce anual 35 mld. sticle, fiind prezenta in 140 de tari. In cadrul grupului lucreaza 41.000 de angajati.