Cifra de 86.049.748 de lei este cea mai mare inregistrata pana acum, in cei 4 ani de colectare si raportare a informatiilor despre vanzarile de publicitate online de la principalii furnizori din piata. Cresterea, in lei, este de 32% fata de anul 2009 (aproximativ 65 de milioane lei) si de 19% fata de valoarea din 2008 (72,4 milioane lei).

Cresterea a fost continua, de la un semestru la altul in ultimii doi ani, astfel ca in al doilea semestru al anului 2010 piata de publicitate online a inregistrat o valoare record de 44 de milioane de lei, in crestere cu 11% fata de acelasi semestru din 2009 (39,6 milioane lei) si cu 5 % fata de primul semestru al lui 2010 (42 milioane lei).

„Cresterea de 32% a pietei de publicitate online inregistrata in anul 2010 atesta disponibilitatea din ce in ce mai mare clientilor de publicitate de a investi in acest sector, ducand suma totala raportata peste pragul de 20 de milioane de euro. Reticenta clientilor fata de investitiile in online in 2009, anul cel mai marcant al crizei mondiale, care a adus o scadere de 10% fata de anul anterior, a fost compensata in 2010 de intensificarea si diversificarea activitatilor de publicitate in domeniul internetului. Un factor determinant al dezvoltarii a publicitatii online este prezenta tot mai mare a internetului in mixul de media al majoritatii advertiserilor” declara Cristian Petriceanu, presedinte al IAB Romania.

Citeste si:

Ritmul sustinut de redresare a publicitatii online in anul 2010 confirma potentialul ridicat de crestere al acestui segment de piata in Romania. La nivel global se estimeaza ca publicitatea online insumeaza deja 15% din cheltuielile de publicitate, depasind cheltuielile de publicitate pentru reviste, radio-uri si outdoor, pe cand in Romania, cheltuielile pe publicitatea online totalizeaza doar 6% din valoarea pietei de publicitate, conform Ruxandrei Bandila, marketing, communications and business development director, PwC Romania.

Studiul ROADS realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers este publicat semestrial, furnizand de doua ori pe an cifre actualizate privind evolutia pietei de publicitate online in Romania.

Cititi si: Cum vede piata de online iesirea din recesiune
Romania, penultima in regiune la investitia per utilizator in publicitate online

Iesirea din recesiune: Efectele se vor vedea in online peste un an

Iesirea din recesiune: Efectele se vor vedea in online peste un an