Aproximativ 40% dintre cei 21,4 milioane de romani locuieste in zone in care nu are de unde sa isi cumpere ziare ori reviste, a afirmat Dan Vasile, directorul general al Rautakirja Romania, compania care detine reteaua de magazine R-Kiosk si este totodata cel mai mare distribuitor local de presa.
In prezent, in Romania exista in jur de 4.000 de chioscuri de distributie de ziare si reviste, care sunt detinute de circa 300 de firme, potrivit datelor companiei Rautakirja. Aceasta detine reteaua de magazine R-Kiosk si controleaza 40% din distributia romaneasca de presa.

Printre motivele care au dus la slaba dezvoltarea a acestui sector sunt evaziunea fiscala, autorizatiile date de primarii pe perioade scurte de timp, dar si faptul ca editorii de presa s-au bazat foarte mult pe veniturile din publicitate, a spus Dan Vasile in cadrul evenimentului "Inovatie in media".

Managerul a explicat ca in 2007-2008, anii de varf ai pietei de publicitate locale, veniturile din reclame insemnau in jur de 60-70% din bugetul unei publicatii, in timp ce acum situatia s-a inversat, distributia reprezentand peste jumatate din venituri.

Piata locala de distributie este evaluata la 160-170 de milioane de euro in acest an, potrivit lui Dan Vasile.

Pe de alta parte, piata de publicitate, ar putea ajunge in acest an la circa 270 de milioane de euro, insa reclamele din presa scrisa inseamna doar in jur 10% din aceasta suma, restul investitiilor fiind directionate catre alte medii de promovare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri