Ziarele romanesti au inregistrat, in perioada aprilie - iunie, scaderi ale tirajelor comparativ cu perioada similara a anului 2010, cele mai vandute titluri in al doilea trimestru al anului fiind tabloidele Click! si Libertatea si cotidianul generalist Romania libera, potrivit Mediafax.
Potrivit datelor furnizate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada aprilie - iunie 2011, presa cotidiana centrala, mai ales cea quality, a inregistrat scaderi ale vanzarilor.

Pozitia de lider in categoria quality este detinuta de cotidianul Romania libera, editat de Media Gamma Publishers.

Romania libera a avut, in medie, vanzari pe aparitie de 41.542 de exemplare in aprilie , in scadere comparativ cu perioada similara din 2010, cand inregistra o medie de vanzari de 44.228 de copii. In luna mai, Romania libera a inregistrat o medie de vanzari de 40.844 de copii, in scadere fata mai 2010, cand afisa o medie de vanzari de 42.298 de copii. In luna iunie, media de vanzari a cotidianului a fost de 40.131 de copii, in scadere fata de iunie 2010, cand afisa o medie de vanzari de 40.838 de copii.

Pozitia a doua a clasamentului este ocupata de ziarul Adevarul, editat de Adevarul Holding. Astfel, Adevarul a inregistrat in luna aprilie o medie de vanzari de 42.797 de exemplare, in scadere fata de luna aprilie 2010, cand inregistra o medie de vanzari de 128.329 de copii.

In luna mai, media de vanzari a cotidianului Adevarul a fost de 41.321 de exemplare, in scadere fata de aceeasi luna a anului 2010, cand afisa o medie de vanzari de 112.558 de copii. In luna iunie a acestui an, media de vanzari a cotidianului Adevarul a fost de 37.633 de copii, comparativ cu 109.606 copii reprezentand media de vanzari in iunie 2010.

In topul ziarelor quality urmeaza, pe locul al treilea, Jurnalul National, editat de trustul Intact. Astfel, in luna aprilie, Jurnalul National a avut o medie de vanzari pe aparitie de 32.684 de exemplare (72.999 in aprilie 2010), pentru ca in luna urmatoare, media de vanzari sa creasca la 33.891 de exemplare (59.919 in mai 2010). Cresterea nu a continuat si in iunie. In ultima luna a celui de-al doilea trimestru, Jurnalul National a inregistrat o medie de vanzari pe aparitie de 27.133 exemplare (65.932 in iunie 2010).

Cotidianul Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul Zilei si Capital, ocupa pozitia a patra, in scadere drastica fata de perioada similara a anului trecut. Astfel, pentru luna aprilie, Evenimentul zilei a avut o medie de vanzari pe aparitie de 16.139 de exemplare (23.398 in aprilie 2010), in mai - 15.676 de exemplare (22.943 in mai 2010), iar in iunie - 15.750 de exemplare (21.131 in iunie 2010).

In ceea ce priveste cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editata de Convergent Media (parte a Grupului Intact), se incadreaza in trendul general, cu o medie de vanzari pentru luna aprilie de 35.997 de exemplare (42.993 in aprilie 2010), cu o medie de 39.378 de exemplare in mai (43.511 in mai 2010) si de 30.079 de exemplare in iunie (40.866 in iunie 2010).

Pe acelasi segment, Pro Sport a avut, in aprilie, o medie de vanzari de 25.489 de copii (29.792 in aprilie 2010), pentru ca in mai cotidianul sportiv sa inregistreze o medie de vanzari de 28.612 exemplare (33.747 in mai 2010), iar in iunie, de 26.877 de exemplare (35.852 in iunie 2010).

In categoria tabloidelor, Click!, editat de Adevarul Holding, este lider de vanzari si a raportat, in aprilie, o medie de 188.603 exemplare (239.584 in aprilie 2010), in mai, de 176.865 de exemplare (200.727 in mai 2010) si in iunie, de 175.695 de exemplare (183.025 in iunie 2010).

Pe pozitia a doua in topul vanzarilor pe piata tabloidelor si a cotidianelor, in general, se situeaza Libertatea, publicatie editata de trustul Ringier Romania, care a scazut comparativ cu perioada similara a anului 2010: o medie de 102.610 exemplare pe aparitie in aprilie (156.728 in aprilie 2010), de 109.432 de exemplare in mai (146.388 in mai 2010) si de 97.250 exemplare in iunie (142.425 in iunie 2010).

Tabloidul CanCan a raportat, in aprilie, o medie de vanzari de 38.759 de exemplare (57.694 in aprilie 2010), cu o scadere la 37.291 de exemplare in mai (56.153 in mai 2010) si cu o medie de 35.833 de exemplare vandute pe aparitie in luna iunie (61.859 in iunie 2010).

La capitolul publicatii financiare, Ziarul Financiar a avut o medie lunara de vanzari pe aparitie pentru aprilie de 10.456 de exemplare, 10.002 copii in mai si 10.220 de exemplare in iunie.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri