A inceput sa aiba emisiuni in 1995 la Radio 21, atunci cand “era mult mai boem”.

“Derulam caseta cu mana sau cu pixul, puneam muzica toata noaptea, nu aveam calculatoare, iar cand a aparut minidiscul a fost <<Wow, ce inventie!>>. Am facut radio intr-un studio destul de bine echipat. Era un studio al Radio 21 si aveam lucruri pe care altii nu le aveau. Dar nu era un radio profi, cum sunt acum unele. Piata era fragmentata si faceam bani in general. Erau radiouri mici si aservite. Faceam bani din tot felul de combinatii. Intre timp s-au mai schimbat pe ici, pe colo lucrurile”, a afirmat pentru wall-street.ro, Serban Huidu.

De trei ani este directorul de programe al Kiss FM, post de radio lansat in 2003 prin rebranduirea Radio Contact si devenit intre timp unul dintre cele mai importante radiouri de pe piata locala. Insa Huidu se ocupa de dezvoltarea Kiss FM intr-o piata foarte dificila, in care veniturile de publicitate au scazut continuu de la inceputul crizei in 2008.

KISS the leader

KISS the leader

Practic, anul acesta investitiile in publicitatea pe radio vor fi in jurul a 20 de milioane de euro, mai putin cu 75% fata de valoarea maxima de 35 de milioane de euro atinsa in 2008, arata datele agentiei de media Initiative.

“Anul viitor, daca va creste economia, va avansa si piata. Speram, toti traim cu visul acesta. Pentru ca ar fi mai bine sa ai o cota mai mica, dar piata sa fie foarte mare, decat o cota impresionanta dintr-o piata mica. Pentru noi inceputul toamnei este la fel ca anul trecut. Ca si incarcare, noi simtim ca este la fel”, a explicat Huidu, fara sa ofere insa detalii despre evolutia veniturilor in prima luna de toamna comparativ cu aceeasi perioada din 2010 .

Kiss FM, Rock FM, Magic FM si One FM, cele patru radiouri controlate de grupul german ProSiebenSat1 prin SBS Broadcasting Media pe piata locala, detin o cota foarte importanta din suma de 20 de milioane de euro, insa Huidu nu a precizat care este procentul.

In 2010, Kiss FM si Magic FM au atras bugete de publicitate la rate card (sumele brute, fara discounturile care pot fi de zeci de procente) de circa 39,4 milioane de euro, mai exact 32% din intreaga piata estimata la 122 milioane de euro, conform datelor Alfacont oferite de agentia Mediaedge:cia Romania.

De altfel, Kiss FM este cel mai ascultat post de radio in mediul urban la nivelul intregii tari cu 1,92 milioane de ascultatori, arata studiul despre audienta in timpul verii realizat de catre IMAS - Marketing si Sondaje si Mercury Research. Pe urmatoarele locuri, se afla Europa FM (1,08 milioane de ascultatori) si Radio Zu (1,07 milioane de persoane).

Pentru Kiss FM, Rock FM, Magic FM si One FM lucreaza aproximativ 200 de persoane.

Citeste si:

Ce a dus la cresterea celor patru radiouri chiar si in timpul crizei?

“Este simplu sa iei masuri. Eu fac radio din '95 si facand radio de atata timp este simplu sa iei masuri. In Romania oamenii care conduc institutii media nu le simt, nu simt media. Sunt in mare parte oameni care vin din vanzari, din business, dar nu simt. Si pentru o institutie media este foarte important sa simti produsul. Sa poti sa rezonezi cu el”, afirma Serban Huidu (35 de ani).

Chiar daca in ultimii ani s-a spus adesea ca internetul va inlocui presa scrisa, radioul si chiar televiziunea, managerul nu crede in astfel de predictii.

“De ani de zile ni se canta prohodul. Nu o sa mai fie carte, nu o sa mai fie radio, nu o sa mai fie televiziune. Totul se muta pe net. Netul este foarte bun, nimic de zis. E foarte bun in promovare, in marketing, dar mai este mult pana cand o sa poata ajunge sa fie accesat de toata lumea, asa cum este televiziunea sau radioul, si pana cand mirosul unei carti va fi inlocuit de mirosul unui iPad. Cred ca radioul si televiziunea vor exista de acum inainte si, mai mult, televiziunea va fi regina. New media o sa fie tot mai prezenta, dar nu o sa omoare radioul sau televiziunea”.

Cine este Serban Huidu

Serban Huidu are 35 de ani, s-a nascut in Bucuresti si a absolvit Academia de Studii Economice, dar nu a profesat niciodata in acest domeniu, potrivit blogului personal.

In 1995 s-a angajat la Radio 21, unde a lansat emisiunea “Cronica Carcotasului”, un pamflet la adresa politicienilor vremii.

Patru ani mai tarziu, Huidu a intrat si in televiziune in calitate de prezentator, iar in 2000 a inceput “Cronica Carcotasului” si la Prima TV.

In acelasi timp, el a inceput sa colaboreze la radio cu Mihai Gainusa. In 2001, Gainusa a intrat in echipa Cronicii si emisiunea si-a schimbat numele in “Cronica Carcotasilor”.

Sursa: Informatiile despre piata de publicitate pe radio in 2010 sunt date ale Alfacont si au fost oferite de agentia Mediaedge:cia Romania.