La o luna dupa ce McCann Erickson si Kandia Dulce au inceput campania „Romanii sunt destepti” pentru batonul de ciocolata Rom Autentic, sugestiile negative generate automat de motorul de cautare Google au fost schimbate la introducerea in bara de cautare a sintagmei „romanii sunt”.
Practic, daca in urma cu cateva zile in momentul in care cautati pe Google sintagma "romanii sunt" va apareau informatii de genul "paduchiosi", "lenesi" sau "hoti", in prezent primele cinci cuvinte generate de motorul de cautare sunt: destepti, educati, frumosi, paduchiosi si inteligenti.

Romania devine astfel prima tara din lume care isi schimba imaginea pe internet.

Astfel, in aproximativ o luna, campania a schimbat sugestiile Google in cele sase limbi propuse initial (romana, engleza, franceza, spaniola, italiana si germana), dar si in alte limbi, un exemplu fiind olandeza. Pe de alta parte, campania a ajuns pana in tari ca Japonia sau Statele Unite.

Sintagma „romanii sunt destepti” a fost cautata de circa 600.000 de ori.

Prima tara in care au fost schimbate rezultatele Google a fost Franta, la inceputul lunii decembrie, prima sugestie oferita de google.fr fiind “les roumains sont intelligents”. Au urmat predictii favorabile pe google.it („i rumeni sono intelligenti), google.es („los rumanos son inteligentes”), google.co.uk sau google.com („roumanians are smart”) si google.nl.

Desi campania este un succes, Adrian Botan, director de creatie regional al agentiei McCann Erickson pentru Europa Centrala si de Est, spune ca in momentul in care a fost lansata campania credea ca rezultatele Google se vor schimba mai repede.

„Ne asteptam sa se schimbe de 1 decembrie sau chiar inainte. Am fost putin dezamagiti ca nu s-a intamplat asa”, explica Botan.

In acelasi timp, campania va continua pentru ca mereu exista riscul ca sugestiile negative sa reapara in cazul in care nu vor fi promovate aspecte pozitive despre romani.

"Adevarata schimbare va veni atunci cand continutul de pe internet generat chiar de noi, romanii, va deveni si el unul pozitiv. Atunci cand vom scrie cu mai mult curaj despre reusitele noastre, fara sa ne temem ca vom parea naivi sau ca nu vom face rating. Trebuie sa invatam sa facem rating scriind si lucruri bune despre noi. Asadar, campania continua si ii invitam pe toti romanii, mai ales pe cei care pot influenta opinia publica, sa scrie si de bine despre romani”, declara Dinu Panescu, group creative director, McCann Erickson.

Cat despre bugetul campaniei, Gabriela Munteanu, directorul de marketing al Kandia Dulce, compania care detine brandul Rom, spune ca acesta a fost unul foarte mic.

„Cat o masina medie”, completeaza Adrian Botan.

Desi campania a fost una de imagine, si nu neaparat una care sa genereze vanzari mai mari, in noiembrie vanzarile Rom au fost peste targeturile stabilite, adica mai mari cu 10% fata de o luna obisnuita.

Pentru contul Rom lucreaza 15-20 de persoane din cadrul McCann Erickson si Kandia Dulce.

In iunie anul acesta agentia de creatie McCann Erickson a obtinut pentru campania Noul Rom, lansata anul trecut noua premii (intre care doua Grand Prix-uri) la Cannes Lions, devenind astfel prima agentie din Romania care a castigat marele premiu in cadrul celui mai important festival de publicitate din lume.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri