Cresterea PIB cu 2,5 % inregistrata de Romania anul trecut nu a dus si la o majorare a bugetelor pentru comunicare, deoarece consumul, principalul indicator care ar putea dezgheta acest domeniu, a continuat sa scada, a afirmat pentru wall-street.ro, Mirel Plesca, directorul financiar al Ogilvy Romania, al doilea grup de comunicare de pe piata locala.

„Este imbucurator faptul ca economia romaneasca nu a derapat anul trecut dupa masurile drastice, dar necesare luate in 2010. Aici, o nuanta trebuie facuta, cred ca reducerea pensiilor in detrimentul cresterii TVA ar fi fost mai benefica economiei, dar probabil costurile politice ar fi fost mai mari. PIB-ul din 2011 a avut la baza, dupa cum bine se stie, doua-trei piloane de sustinere: agricultura, exporturile si productia industriala. Consumul, care ar fi putut influenta in mod pozitiv ca ultima veriga piata comunicarii, a ramas insa in teritoriu negativ comparativ cu 2010, in zona a 4-5% (n.red. -3,3% - potrivit INS)”, explica Plesca.

Avand in vedere acest lucru este normal ca o crestere a PIB de 2,5% sa nu aiba inca influenta asupra sustinerii brandurilor, adauga el.

Astfel, clientii si-au orientat investitiile catre alte departamente ale companiilor, si nu catre marketing, pregatindu-se pentru potentialul de crestere din anii viitori.

„Va fi foarte interesant de urmarit in acest an cum va evolua productia industriala in conditiile franarii din T4 2011, precum si evaluarea efectului negativ pe care cu siguranta agricultura il va genera anul acesta dupa un exceptional 2011”, mai spune directorul financiar al Ogilvy.

El a adaugat ca prima jumatate a anului trecut a fost una „moderat optimista”, in timp ce al doilea semestru al anului a fost o perioada in care „clientii au franat puternic”.

Ogilvy este al doilea jucator pe piata locala de comunicare, cele sase agentii ale grupului condus de Manuela Necula inregistrand o cifra de afaceri de 63,9 milioane de euro in 2010.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri