De altfel, majoritari in Leo Burnet & Target sunt fratii Iordache, direct (25,6%), dar si prin offshore-ul Rezayion (35,2%), inregistrat in Cipru. Offshore-ul Rezayion se regaseste si in Starcom Media. Stefan Iordache afirma ca interesele lui si ale surorii sale sunt reprezentate de Rezayion si ca a fost ajutat de un membru al familiei pentru infiintarea acestei firme. Rezayion este inregistrat in Cipru la aceeasi adresa cu un alt offshore, Reddsburg Ltd., care detine actiuni la Tecton Investement, apartinand lui Paul Radu (Lowe &Partners), un alt pionier al publicitatii romanesti si fost coleg de liceu cu Stefan Iordache. Coincidenta de adresa se explica prin faptul ca Iordache i-a cerut sfatul de a-si deschide un offshore chiar concurentului si colegului Paul Radu, care i-a recomandat aceeasi firma de avocatura pentru infiintarea offshore-ului. In cazul unui offshore, adresa acestuia coincide cu cea a firmei de avocatura care il deschide.

O prezenta semnificativa in actionariatul grupului este cea a retelei internationale Publicis Group. Cu pachete de 35% din Leo Burnett si Starcom, Publicis este reteaua mondiala cu cea mai consistenta prezenta pe piata romaneasca dupa Interpublic (75% din BV McCann-Erickson Romania). Grupul Publicis ar putea deveni majoritar in cele trei companii din Romania intr-un viitor apropiat. Potrivit lui Stefan Iordache, consolidarea Publicis depinde de “prioritatea intereselor fata de piata romaneasca”. Este greu de anticipat cand va avea loc aceasta schimbare de actionariat. Cert este ca, atunci cand se va intampla, actualii actionari locali vor ramane in continuare activi in afacerile agentiei.

Pentru meritele sale in dezvoltarea grupului Leo Burnett, Naumovici a fost recompensat in 2002 de fratii Iordache cu 5 % din Leo Burnett&Target. In prezent, el mai detine acelasi procent din Starlink, cea mai noua agentie a grupului. Dupa “modelul Naumovici” a fost recompensata si Carmen Chipuc, director de media la Starcom, care a primit 5% din firma pe care o conduce, dar si 5% din Starlink. La aceasta firma, managing partner este Marcel Straut, care detine 38%, fost angajat ARBOmedia si fondator al regiei Splendid Media. In 2004, Starlink avea doar trei clienti. Peste un an, portofoliul a ajuns la 23. Stefan Iordache recunoaste ca un merit pentru aceasta dezvoltare l-a avut si Marcel Straut, venit in ianuarie 2005. Atunci, Straut a primit si pachetul de actiuni de la Stefan Iordache. Starlink a fost infiintata initial pentru a atrage clientii care ar fi putut intra in conflict de interese cu partenerii lui Burnett.

Citeste si:

Pe langa participatii propriu-zise in cele trei agentii ale grupului, asociatii de la Leo mai au si microintreprinderi proprii. Astfel, Ioana Iordache detine Fame Factory Management, firma care a avut in 2004 o cifra de afaceri de 76 de mii de euro si un profit net de 71 de mii de euro. La randul sau, Bogdan Naumovici are Silmaril Media, cu o cifra de afaceri, in 2004, de 79 de mii de euro si un profit net de 48 de mii de euro. Carmen Chipuc este asociat unic la Stargate Media, cu o cifra de afaceri de 52 de mii de euro in 2004 si un profit net de 47 de mii de euro. De obicei, in piata de publicitate si media, microintreprinderile sunt folosite si pentru plata salariilor. “Aceste firme nu au nici o legatura cu activitatea de baza a grupului nostru. Ele sunt folosite ca si un suport de investitii pentru asociati, dar, fireste, si pentru realizare de venituri”, afirma Stefan Iordache.

O alta firma a fratilor Iordache este T.L.G. Target. Potrivit lui Stefan Iordache, compania nu mai este operationala in prezent. Printre actionari, figurau trei rude ale fratilor Iordache. Firma a functionat pana la intrarea Publicis in actionariatul Leo Burnett Romania, pe care o detinea aproape in totalitate. De remarcat ca in 2004, ultimul an de functionare, T.L.G. Target a avut un profit (49 de mii de euro) mai mare decat cifra de afaceri (2.800 de euro!)

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=23065&shift=1