Editia din acest an a festivalului online BestAds s-a dovedit o cursa dupa cele mai amuzante idei ale creativilor, doar una dintre cele cinci categorii puse la bataie pe site-ul IQads fiind cistigata de spotul „Impreuna-Connex-Vodafone“, la realizarea caruia McCann Erickson a mizat mai degraba pe emotie decit pe umor si voie buna. Cele aproape 9.500 de voturi depuse de-a lungul a trei saptamini, cit a durat scrutinul, au fost distribuite in mod echitabil. Acelasi McCann face exceptia, cu doua trofee.

Emotia da fiori in target

„Se stie ca umorul vinde, sexul vinde, vedetele vind, iata ca la BestAds s-a confirmat inca o data ca si emotia vinde“, explica Valentin Vasiloiu, analist media IQads, diferenta de popularitate de doar doua procente dintre clipurile „Nebunul“ si „Impreuna“. In acest sens, el considera ca „umorul si emotia sint, ambele, categorii majore in publicitate, un fel de corespondent al erelor din istorie, iar targetul raspunde bine la acesti stimuli“.

Dorel e mai bun decit porcul MTV

Aflata deja la al treilea an de rulare pe televizoarele romanilor, campania agentiei Next/Cap la coniacul „Unirea“ isi continua traseul de succes. 37% dintre respondentii sondajului de pe IQads i-au considerat pe Dorel&co mai atragatori decit pleiada de personaje pusa la bataie de McCann pentru lansarea pe piata a brandului Connex Vodafone, care a trebuit sa se multumeasca cu un sfert dintre voturi. Cei din urma si-au luat insa revansa cu coloana sonora a filmului „Requiem for a dream“, la categoria „cea mai buna coloana sonora pentru un spot TV“, care, chiar daca mai putin importanta, confirma macar gusturile muzicale ale celor de la McCann. De succes s-au bucurat in mod egal, cu cite 15 procente, campaniile pentru „Bergenbier“ si „MTV- Made in Romania“.

Suparat, dar consolat

Noutatea in tagma agentiilor preferate de romani, chiar daca nu nominal, ci prin brandurile reprezentate, este compania Gavrila&Asociatii, cistigatoare a sectiunii spot radio pentru lucrarea „Zapp-Suparat“. Asadar, ideea pentru reclama „care nu are nevoie de idee“ si isi pierde timpul oferind „divertisment de calitate“ indoielnic i-a adus Alinei Gavrila prima recunoastere printre pasionatii de publicitate din Romania.

Dakino, succes nerecunoscut

Perdantul acestei a doua editii a BestAds este campania pentru festivalul cinematografic DaKINO, candidata la trei dintre cele cinci categorii si data constant la o parte. Chiar daca la limita, asa cum este cazul spotului radio „Titanic“, despartit de trofeul la aceasta categorie de doar sase procente, sau cel al sectiunii de print, in care „Lord of the Rings“, asa cum ar fi aratat el in regia lui Emir Kusturica sau, mai exact, a agentiei Lowe, a trebuit sa cedeze pe ultima suta de metri premiul creativilor de la McCann. Prin urmare, afisul cu igluul din nisip conceput de acestia pentru Coca-Cola, chiar daca mai putin vizibil, a reusit sa ii impresioneze pe vizitatorii site-ului IQads. „Vorbim de un lucru specific advertisingului, se pot lua premii cu lucrari ce nu au o circulatie prea mare. E si simplu de explicat de ce identificarea corecta a targetului impunind automat si caile media de expunere, si durata necesara“, explica Valentin Vasiloiu.