“Aceasta este MRM, divizia de marketing direct a grupului McCann-Erickson”, spune Mugur Paun, aratandu-ne noile birouri ale agentiei pe care o conduce. Cladirea care adaposteste si celelalte companii ale grupului, Momentum, Future Brand si McCann PR, este gard in gard cu sediul BV McCann-Erickson Romania. In scriptele de la Registrul Comertului, firma MRM ii are actionari pe Bogdan Enoiu, director general al McCann Romania, si pe Robert Paul Chandler, fost director de marketing la JTI Romania. Asadar, asociati locali, nici urma de pachet detinut de grupul international Interpublic, care patroneaza reteaua McCann.

Compania internationala este prezenta doar in agentia de publicitate BV McCann-Erickson Romania, unde detine 75% din actiuni, restul fiind impartite intre Bogdan Enoiu si Dorin Dersidan. In jurul lui BV McCann-Erickson, Enoiu a dezvoltat o constelatie de firme specializate pe diverse servicii de comunicare. El apare ca actionar in majoritatea acestor firme, alaturi de oamenii sai de incredere. Enoiu sustine ca toate firmele au contracte cu companiile internationale pentru a opera cu numele respective in Romania.

Silviu sefer, un vechi colaborator al lui Enoiu, a dezvoltat Momentum, companie de BTL, si are participatie si in firma de PR. Janos Kurko, pe care Enoiu il prezinta drept cel mai bun art-director pe care l-a cunoscut, a fost cooptat in compania de branding Future Brand. In actionariat sunt prezenti si Simona Beatrice Danis si Tinca Croitoru, directorul financiar al grupului. Mihai Trandafir, directorul de media al McCann-Erickson, detine jumatate din Media-Tique, o firma de media care graviteaza in jurul McCann.

Citeste si:

Cealalta jumatate este a Danei Bulat, plecata intre timp de la McCann la United Media (firma care administreaza contul Cosmote). Se spune ca Enoiu a infiintat Media Tique, in 2003, pentru a-l tine aproape pe Mihai Trandafir, care primise atunci o oferta foarte tentanta de la o agentie de media concurenta. La scurt timp, tot ca o recompensa, seful McCann a cedat pachetul sau de 50% Danei Bulat. Se preconizeaza ca Dana Bulat va ceda la randul ei participarile unor oameni din McCann. (Probabil Adrian Botan, directorul de creatie, care, surprinzator, nu e prezent in nici o firma a grupului.)

Desi bilanturile firmelor din jurul lui BV McCann sunt preliminare pentru 2005, acestea arata o crestere de invidiat fata de anul anterior: cifra de afaceri a lui Future Brand a crescut de sase ori, a lui MRM, de aproape trei ori, a lui McCann PR, de cinci ori, iar a lui Media Tique, de patru ori. Multi dintre clientii lui BV McCann se regasesc si in portofoliile firmelor din “constelatia McEnoiu” in care Interpublic nu este actionar: Coca-Cola, Kandia-Excelent, La Dorna, Orkla, Loteria Romana.

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=23124&shift=1