Un logo bun ii ajuta pe oameni sa tina minte un business. Poate fi unul dintre cele mai puternice instrumente de marketing.Logoul este pentru un brand ceea ce amprenta digitala este pentru o persoana: un semn unic, care ajuta la identificare.

“La suprafata, functia practica a unui logo este aceea de a identifica si diferentia o companie, un produs sau un serviciu. In profunzime, insa, sarcina unui logo este mult mai complexa si tine de functiile simbolice ale acestuia: crearea de asocieri mentale cu valorile brandului. Acesta este nivelul la care designul devine un instrument de branding”, spune Cristian Kit Paul, creative director si partener la Brandient.

“Desi exista opinii care spun ca logoul, ca element grafic, tine de o forma mai degraba arhaica de comunicare, de un timp in care iconul tinea locul cuvantului scris, cred ca logoul ramane un element esential in construirea identitatii unui brand”, este de parere Sebastian Sandu, group creative director Grey Worldwide Romania.

Citeste si:

Potrivit lui Dan Gherman, group creative director la 141-Ogilvy Group, logoul este “chipul” unui brand. Este fata care corespunde unui nume. “Atunci cand un nume isi doreste sa fie o marca, are nevoie sa fie recunoscut. Sa aiba identitate. Logoul va lucra intotdeauna fara gres in sensul acesta”, adauga el.

Logoul face parte din arhitectura brandului si, ca atare, nu poate fi perceput separat. “Este un fel de inainte-mergator al brandului cu care consumatorii iau contact inainte de a cunoaste brandul. De aceea, logoul trebuie sa creeze memorabilitate si sa impuna respect”, explica Bogdan Patriche, art director la agentia Tempo Advertising.

Cand ai sute de logouri in fata ochilor, cum il alegi pe cel care se potriveste businessului tau? “Fiecare caz are particularitati specifice, fiecare client are o tinta pe care doreste sa o atinga sau o problema pe care o doreste rezolvata. Asta face ca solutia sa nu poata consta intr-o reteta”, spune Cristian Kit Paul.

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=23147&shift=1