In toamna anului trecut, Andrei Cohn, director de creatie si asociat al agentiei de publicitate Cohn& Jansen, se afla la Festivalul de publicitate de la Portoroz (Slovenia). Intr-una din zile, la o manifestare cu multa lume, Cohn aude o voce din apropiere: “Auzi, ma, vinde-mi si mie 30% din Cohn&Jansen”. Era Bogdan Enoiu, directorul de la McCann Erickson Romania.

O asemenea propunere nu putea fi luata in serios. In schimb, in decembrie, cand a sunat telefonul, din Grecia, de la directorul de dezvoltare al retelei grecesti Ashley, cei de la Cohn&Jansen au ciulit urechile. “Inainte de Craciun, au venit cei doi directori generali si directorul de dezvoltare care ne-a sunat. Au venit aici si le-am prezentat lucrarile noastre”, spune Andrei Cohn. “Ulterior, am fost prezentati si celor de la Cosmote. Am lucrat niste proiecte, de proba si abia dupa aceea am ajuns la o intelegere cu cei de la Ashley”, povesteste Cohn despre cum s-au cunoscut cu grecii de la Ashley.

Dupa recentul divort de GMP, agentie cu care grecii au lansat in Romania operatorul de telefonie mobila Cosmote, Ashley si-a gasit o noua agentie de creatie: Cohn&Jansen. Spre deosebire de GMP, cu care semnase un accord de asociere, de aceasta data Ashley s-a implicat si in actionariat. Mai concret, au cumparat jumatate din actiunile agentiei, iar numele companiei a fost schimbat in Cohn&Jansen Ashley&Holmes. In prezent, jumatate din agentie este detinuta de Ashley&Holmes Romania, iar cealalta jumatate este impartita de fondatori: Andrei Cohn (25%), Cristina Jansen (13%) si Peter Jansen (12%). Andrei Cohn si Cristina Jansen asigura managementul companiei. De altfel, prin contract, nici un reprezentant Ashley nu este prezent in conducerea noii agentii.

Valoarea tranzactiei nu a fost facuta publica. Reprezentantii agentiei au spus doar ca s-a facut o evaluare in functie de profiturile agentiei in ultimii ani, carora li s-a aplicat un factor de multiplicare. Cristina Jansen a refuzat sa divulge cifra de afaceri si profitul agentiei in anul 2005, invocand mai multe motive. In 2004, potrivit Ministerului Finantelor, agentia a avut o cifra de afaceri de 392 de mii de euro si un profit det de 45 de mii de euro.

De ce i-au ales grecii pe Cohn& Jansen, o mica agentie cu 13 angajati, neafiliata, care se tine departe de festivaluri? “Ashley cauta o agentie independenta, cu care sa faca un parteneriat pentru Cosmote, si noi am fost cel mai aproape de obiectivele lor. Sunt cateva agentii independente importante dar, de exemplu, Headvertising sunt, poate, prea independenti, in cazul Next/Cap vorbim deja de doua agentii, deci era mai greu de discutat, iar Gavrila si Asociatii lucreaza pentru Zapp”, explica Andrei Cohn.

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=23192&shift=1