"Anul trecut, am vazut «The Amazing Spider-Man», «RenZaiJiongTu» (o comedie populara locala), «Mission Impossible: 4», «Chinese Zodiac» (un film produs in Hong Kong, cu Jackie Chan) si «The Grandmaster» (noul film al celebrului Wong Kar Wai, care va deschide Festivalul de la Berlin in februarie, n.r.)", marturiseste pentru AFP Naxin Ping, proprietara unui butic de arta tibetana si reprezentanta a clasei de mijloc din China care formeaza cel mai numeros public din salile de cinema din mall-uri.

Chiar daca pretul unui bilet, 10 euro, este destul de mare, Ping prefera sa mearga la un multiplex 3D numit Wanda, care este localizat in cartierul financiar al capitalei Chinei.

Grupul chinez Wanda a devenit cel mai mare proprietar de cinematografe din lume, dupa ce a cumparat AMC (American Multi-Cinema).

Cu incasari totale de 2 miliarde de euro rezultate din vanzarile de bilete in 2012 (care semnifica o crestere de 30 la suta), China este cea de-a doua piata de film din lume, dupa Statele Unite ale Americii.

Piata chineza este inca protejata a regimului de la Beijing, care a limitat la 20 numarul de filme distribuite pe teritoriul propriu.

Sub presiunea Organizatiei Mondiale a Comertului, au fost acceptate inca 14 filme straine in cinematografele din China.

Citeste si:

"Cea mai mare parte din filmele care ruleaza in China sunt superproductii hollywoodiene cu care filmele chinezesti nu se pot compara", a explicat Pen Kang, cercetator la Academia de Cinema din Hong Kong.

Chinezii au umplut cinematografele la filme precum "Avatar", "Kung Fu Panda 2" sau versiunea 3D a filmului "Titanic".

Pentru prima data, in 2012, peste jumatate din incasari au venit de la filmele straine aduse in China.

Administratia de Stat insarcinata cu cinematografia s-a declarat "foarte tulburata de constatarea ca filmele straine au depasit, ca incasari, filmele chineze si au pus la punct un sistem care privilegiaza exploatatorii de sali de cinema care proiecteaza pelicule autohtone", a declarat Robert Cain, un producator care lucreaza de peste 25 de ani in China.

Acesta se asteapta pentru 2013 la o crestere de 20% la vanzarile de bilete in China.

Sursa foto: Wall-Street.ro