Soferii isi modifica viteza considerabil in trafic, in functie de tipul de panou publicitar pe langa care trec, afirma o echipa de cercetatori de la Universitatea Alberta din Canada.

"Neatentia soferilor este una dintre cauzele principale care cauzeaza accidente de automobil. Cu toate acestea, se cunosc foarte putine lucruri despre neatentia emotionala din timpul conducerii automobilului, in ciuda unor dovezi evidente care atesta faptul ca atentia este strans legata de emotii", afirma autorii studiului.

In acest studiu, realizat cu ajutorul studentilor canadieni si a unui program de simulare computerizata, cercetatorii Michelle Chan si Anthony Singhal au descoperit ca soferii care trec pe langa panouri publicitare cu mesaje negative, precum "abuz", "stres", "inchisoare" si "razboi", tind sa incetineasca si sa se indeparteze de banda pe care conduc.

In schimb, soferii care trec pe langa panouri ce includ cuvinte carora le este asociata o conotatie pozitiva, precum "bani", "celebritate", "sex" si "victorie", au tendinta de a accelera.

Citeste si:

"Testele au aratat ca, atunci cand esti stimulat pozitiv, atentia ta creste si conduci mai bine cand esti intr-o dispozitie vesela", a declarat Michelle Chan.

"In testele mele, am descoperit totodata, atunci cand am analizat timpii de reactie fata de anumite cuvinte-tinta, ca participantii au reactionat mai repede in grupul pozitiv decat cei din grupul negativ", a adaugat aceeasi cercetatoare.

Participantii la acest test "au condus" in cadrul a trei scenarii diferite, prin fata a 20 de panouri amplasate pe fiecare traseu: fiecare panou includea grupuri de cuvinte pozitive, negative sau neutre.

Rezultatele studiului ar putea avea anumite implicatii pentru companiile de publicitate, iar anumite tari au luat deja decizia de a limita continuturile panourilor publicitare amplasate pe marginea soselelor.