Prelungirea a fost decisa de Executiv prin ordonanta de urgenta adoptata in sedinta de miercuri si argumentata prin faptul ca autoritatile nu au avut timp sa verifice care dintre aceste panouri sunt amplasate legal si o eventuala indepartare a acestora poate genera procese cu firmele implicate. Un alt argument invocat de Guvern este criza economica in care Romania are nevoie stringenta sa creeze "un climat investitional stabil" pentru a se evita "orice masura neatractiva" care ar putea indeparta investitorii.

Prin lege, Guvernul a decis anterior ca mijloacele de publicitate autorizate pot fi mentinute pe amplasamentele autorizate pana la data expirarii contractelor de publicitate in curs, dar nu mai tarziu de 1 ianuarie 2014.

Prin exceptie, puteau fi mentinute pana la data expirarii contractelor acele mijloace de publicitate care respecta prevederile legale iar prin amplasament si caracteristici se incadreaza in categoria de mijloace de publicitate admise de regulamentul local de publicitate. Indeplinirea tuturor conditiilor trebuia insa confirmata de catre autoritatile locale, scrie Mediafax.

Justificarea Guvernului este insa acum ca acest mecanism presupune o serie de analize din punct de vedere architectural-urbanistic, aspecte de control si disciplina in constructii, dar si aspecte juridice privind contractele de publicitate si s-a constatat ca termenul este insuficient pentru ca autoritatile locale sa elaboreze regulamentul local, sa verifice compatibilitatea sau incompatibilitatea mijloacelor de publicitate cu regulamentul aprobat prin hotarare a consiliului local, iar ulterior sa modifice contractele sau sa notifice incetarea acestora.

Citeste si:

"Intrucat autoritatile publice locale nu dispun de resurse umane si financiare suficiente pentru derularea tuturor activitatilor in termenul prevazut, se impune prorogarea acestuia si acordarea unei perioade de timp rezonabile pentru realizarea si exercitarea in conditii optime a tuturor sarcinilor si competentelor pe care legiutorul le-a statuat. Trebuie mentionat ca, in lipsa prorogarii acestui termen, exista riscul ca o serie de agenti economici care au contracte de publicitate cu autoritatile publice locale sa se considere vatamati in drepturile lor si sa se indrepte in justitie impotriva acestora", se justifica Guvernul.

Un alt argument invocat este criza economica internationala si faptul ca Romania are o nevoie stringenta sa creeze un climat investitional stabil, fiind astfel nevoie sa fie evitata "orice masura neatractiva" care ar putea indeparta investitorii.

In aceste conditii, Guvernul a decis, prin ordonanta de urgenta, ca panourile publicitare sa poata fi mentinute pe intreaga durata de valabilitate a contractului si pana la 1 octombrie 2015, nu doar pana la 1 ianuarie 2014.