In 2013, compania a avut o cifra de afaceri de 1,25 milioane de euro, comparativ cu 1,4 milioane de euro in urma cu doi ani.

Pe de alta parte, veniturile (fee-urile din consultanta) au fost peste 600.000 de euro

“Ne-am mentinut veniturile din fee-uri (diferenta dintre cifra de afaceri si cheltuielile cu tertii) la un nivel comparabil cu al anilor trecuti, chiar in conditiile unei scaderi ale cifrei de afaceri fata de anul precedent, ceea ce este foarte important si sanatos pentru businessul nostru. In domeniul relatiilor publice si al consultantei in general, fee income este indicatorul cu adevarat relevant, care arata veniturile reale ramase in agentie si nu rulajul total realizat”, spune Paius.

Ne propunem sa demonstram ca 2013 a fost o exceptie

Pe de alta parte, pentru anul acesta managerul mizeaza pe o crestere a businessului dupa ce in 2013 a inregistrat o scadere usoara.

“Ne propunem ca acest an sa demonstreze ca 2013 a fost o exceptie, si sa reluam trendul crescator din ultimii sase ani”, afirma Alexandru Paius.

Image PR are 30 de angajati la care se adauga colaboratori pe diferite specialitati sau pentru proiecte punctuale.

Citeste si:

„Anul trecut ni s-au alaturat echipei trei colegi si avem in plan sa recrutam oameni si in 2014. Planurile privesc departamentul de client service, iar daca toate lucrurile vor merge conform celor planificate, probabil ca putem sa vorbim pentru acest an de alti doi sau chiar trei colegi”, declara managerul Image PR.

Agentia va pune accentul anul acesta zona de comunicare medicala, interna si online.

Image PR lucreaza pentru clienti precum Unilever (categoriile de ingrjire personala, margarina, detergenti), Arctic, Coca-Cola HBC si Coca-Cola Romania, ARPIM (Asociatia Romana a Producatorilor Internationali de Medicamente), Eco-Rom Ambalaje, Danone, Reckit-Benckiser (brand-urile Veet, Sholl si Durex), Abbott, Abbvie, Janssen, Novartis, APAA (Asociatia Pacientilor cu Afectiuni Autoimune), Philip Morris si British American Tobacco (program comun al industriei de tutun), AXA Asigurari, Prologis.

Este o presiune foarte mare pe costuri

“In ultimii ani, una dintre marile provocari a fost sa gasim o cale de a explica valoarea adaugata a consultantei oferite, nu celor din management sau din departamentul de comunicare al companiilor, ci, de multe ori, oamenilor de marketing, sau mai recent, departamentului de procurement. Exista deja situatii in care licitatiile se organizeaza pentru a scadea costurile si nu neaparat pentru calitatea serviciilor. De asemenea, se vorbeste tot mai des despre rezultate imediate, de multe ori de masurarea rezultatelor in indicatori de business expliciti, care cu greu pot fi pusi in relatie directa si exclusiva cu succesul unei campanii de comunicare”, afirma managerul Image PR.

El mai spune ca ceea ce va influenta evolutia pietei de relatii publice este masura in care consultantii din agentii vor reusi sa se concentreze pe obiectivele pe termen lung.

“Este o presiune foarte mare pe costuri si pe rezultate imediate determinata in mod corect de conditiile economice dificile, dar asta nu inseamna ca trebuie sa facem rabat de la principiile si valorile meseriei pe care o practicam. De asemenea, cred ca vom remarca o reintoarcere la ceea ce a fost si va ramane in centrul comunicarii, si anume continutul, indiferent de tipul de canal folosit sau de instrumentele sau canalele de comunicare care vor tot aparea. Fiind foarte concentrati pe obtinerea unor rezultate rapide si cuantificabile, observam din ce in ce mai des tendinta de a neglija partea de continut. Consider ca e timpul sa spunem din nou mai intai continut si abia dupa aceea return on investment”, afirma Paius.