Conform ultimelor estimari despre cheltuielile de publicitate ale ZenithOptimedia, Cupa Mondiala va stimula anul acesta cheltuielile din publicitate cu aproximativ 1,5 miliarde dolari. Evenimentul va aduce o considerabila audienta televiziunilor si un interes major in ceea ce priveste site-urile de sport si de stiri, intr-un moment al anului in care, in emisfera nordica cel putin, oamenii petrec putin timp consumand mass-media. Oficialii ZenithOptimedia se asteapta ca televiziunile sa beneficieze cel mai mult in urma acestui eveniment, dar agentiile de publicitate vor cheltui o mare parte din buget si pentru reclamele online. Acestia vor fi mai activi pe social media decat in timpul oricarui alt eveniment sportiv.

In studiul ZenithOptimedia se preconizeaza ca evenimentul sportiv va avea cel mai mare impact in America Latina, avand in vedere ca orele de difizare ale meciurilor vor fi cele mai „accesibile” pentru latino-americani. Mai mult, potrivit ZenithOptimedia, Cupa Mondiala va adauga pietei de publicitate din America Latina 500 milioane dolari. Chiar daca interesul pentru fotbal este foarte scazut in America de Nord, ZenithOptimedia se asteapta ca evenimentul sa aduca 300 milioane dolari in plus si acestei regiuni.

Pentru Europa de Vest, estimarile sunt de 300 milioane dolari, unde diferentele de ora nu sunt o problema. Acelasi lucru nu se poate spune si despre regiunea Asia-Pacific, unde diferentele de fus orar reprezinta un dezavantaj si astfel se preconizeaza ca se va inregistra un nivel mai scazut de cheltuieli suplimentare: de 250 milioane dolari. ZenithOptimedia se asteapta ca restul de 150 milioane dolari sa vina din Europa Centrala si de Est, din Orientul Mijlociu si Africa de Nord, dar si din restul lumii.

Europa de Vest continua sa isi „revina”

Cheltuielile de publicitate din Europa de Vest vor creste anul acesta cu 2,2%, fata de 1,7%, cat s-a estimat in aprilie. In principal, acest lucru se intampla datorita unei redresari foarte puternice a Suediei, unde cresterea estimata este de 2,8%, fata de 0,1% cat era prognozat initial.

Citeste si:

Imbunatatirile au continuat si in Marea Britanie. In 2013, aceasta a avut cea mai rapida piata in crestere din Vestul Europei, de 5,1%, in contextul in care anul trecut publicitatea din regiune a fost in usoara scadere, inregistrand o diminuare de 0,6%. Anul acesta, cererea de la agentii de publicitate din Marea Britanie s-a consolidat, iar acum ZenithOptimedia se asteapta ca publicitatea sa creasca pana la 7,4% in 2014, fata de 5,8%, cat s-a estimat in aprilie.

Conflictul din Ucraina, afecteaza Europa Centrala si de Est

Conflictul din Ucraina a perturbat destul de mult activitatea comerciala, iar agentii de publicitate au redus semnificativ cheltuielile de pe aceasta piata. ZenithOptimedia estimeaza ca anul acesta cheltuielile pentru publicitate din Ucraina se vor reduce pana la 32,5%, mult mai mult decat declinul de 11,3% estimat in aprilie.

Economia Rusiei a avut de suferit de pe urma sanctiunilor impuse de Statele Unite ale Americii si de Uniunea Europeana. Consecinta a fost retragerea investiilor internationale. Ca urmare a acestei situatii ZenithOptimedia noteaza ca a redus prognoza de crestere din Rusia de la 9% la 6,9%. De altfel, prognoza pentru Europa Centrala si de Est, ca intreg, este scadere, de la 6,9% la 4,2%.

Telefonul este motorul principal al cheltuielilor pentru publicitate

Publicitatea mobile ( toate tipurile de reclame livrate pe smartphone-uri si tablete), a crescut de 5,5 ori mai rapid fata de cea pe desktop. Cresterea publicitatii mobile intre anii 2013 si 2016 va fi de 49%, datorita cresterii numarului de utilizatori de smartphone-uri si tablete, dar si a exploziei ulterioare de cautari si consum media de pe mobil. Prin contrast, cresterea publicitatii desktop este prognozata la circa 9% pe an. Compania estimeaza ca zona mobile va contribui, intre 2013-2016, cu 38% la cresterea pietei de publicitate. TV-ul va contribui cu 31%, fiind urmat de publicitatea desktop cu 30%.

Publicitatea prin televiziune creste semnificativ, dar pierde teren in fata Internetului

Cupa Mondiala va avea un impact pozitiv in televiziune in iulie si iunie, dar ponderea publicitatii pe TV in totalul pietei de advertising va incepe sa scada din acest an, dupa ce in 2013 a ajuns la un nivel maxim. Ponderea TV-ului in piata de publicitate a crescut incet dar sigur in ultimele zeci de ani, crescand de la 29,9% in 1980 la 39,6% in 2013. Compania se asteapta ca ponderea TV-ului in piata de publicitate sa scada de la 39,4% in 2014, pana la 38,3% in 2016. Lucrul acesta nu se intampla pentru ca agentiile de publicitate se retrag din televiziune, ZenithOptimedia estimand in continuare o majorare de 4,4% pe an in TV pana in 2016, ci pentru ca publicitatea online creste foarte repede – cu cel putin 16, 2% pe an.

Publicitatea prin videoclipuri online, ramane dominanta

Videoclipurile online ofera posturilor de televiziune oportunitatea sa „prinda”o bucata din piata publicitatii online. Cota de piata la nivel global a televiziunii si videoclipurilor online va creste pana la 41,3%, insa, in 2016, aceasta va ajunge din nou la 40.6%. Cu toate acestea, publicitatea video va ramane cea mai buna cale pentru a creste gradul de constientizare si angajament a construirii brandurilor.

Sursa foto: Imagine suporter brazilian - Shutterstock