Programmatic buying-ul, adica achizitiile automatizate, in timp real, de spatiu publicitar online, a patruns in fiecare platforma media, iar marketerii observa acest lucru. In 2013, ei au cheltuit 3,36 miliarde de dolari pe acest tip de achizitii de publicitate intr-un mod programat - si eMarketer estimeaza ca aceste cheltuieli vor ajunge la 8,5 miliarde de dolari in urmatorii trei ani, potrivit VentureBeat.

De fapt, in 2013, aproape 50% dintre bugetele de marketing au fost alocate cheltuielilor pentru cumpararea automata de reclame si se asteapta ca aceasta tendinta sa ajunga la 87% din bugetele de marketing pana in 2017. Pana in 2020, analistii estimeaza ca 95% dintre toate cumparaturile de continut digital sa fie realizat in mod programat. Dar, pentru a maximiza performanta unei reclame prin eforturi programate, marketerii trebuie sa inteleaga tehnologia care evolueaza si cum sa isi construiasca o formula castigatoare.

Ce inseamna programmatic buying

Programmatic buying reprezinta automatizarea achizitiilor media prin intermediul platformelor digitale. Este o maniera mult mai eficienta de a livra acelasi continut care este deja livrat de catre marketerii de branding. Acest sistem optimizeaza in mod automat plasamentul reclamelor si vinde inventarul la un pret la care advertiserii ar fi dispusi sa il plateasca. Totusi, ca orice noua tehnologie, programaticul vine cu propriul set de provocari. Pentru agentii si directorii de marketing, cele mai importante trei cerinte pentru reclamele programate includ calitatea inventarului, transparenta procesului si a tehnologiei utilizate pentru a plasa acele reclame.

Citeste si Programmatic buying: viitorul s-a intamplat deja

Sursa foto: Shutterstock.com/ Proiect de publicitate