Cei mai valorosi retaileri sunt cei care utilizeaza datele colectate despre clientii lor, acesta fiind cazul Amazon, Wal-Mart sau Home Depot, companii ce ocupa primele trei pozitii in clasamentul celor mai valoroase trei branduri din comert din lume.

“Nu e vorba de cat de mult vinzi ci de cat de bine folosesti datele despre clienti. Daca te adresezi consumatorilor de peste 45 de ani ca retailer, necesitatea de a include online-ul in comunicare este redusa. Insa daca vorbim de consumatorii tineri, online-ul este fundamental pentru un business. Acestia au inceput sa aiba mai multi bani in buzunare, ei sunt viitorul business-ului tau. Trebuie sa intrebi cat de digitali sunt consumatorii tai si cat de digitali vor fi peste cativa ani”, a declarat Mario Coletti.

Exista insa si lucruri pe care digitalul nu le va vinde, adauga Coletti. Acesta este cazul produselor proaspete (fructe, legume) si experienta in magazin. In acest sens, cele doua canale – offline si online – trebuie sa conlucreze. “Digitalul ajuta la constructia brandului, iti aduce trafic in magazinul fizic. Online-ul va atrage mai multi oameni in magazinul tau si nu va canibaliza offline-ul. De asemenea, online-ul iti poate oferi cea mai buna experienta ca si client. Online-ul si offline-ul trebuie sa colaboreze cat mai bine”, sustine Mario Coletti.